بازاریابی تلفنی در آژانس مسافرتی برای افزایش فروش
اگر دو خانم 26 ساله با تحصیلات یکسان ، قد و وزن یکسان و در رشته ی تحصیلی یکسان را مسئول کانتر تور خارجی شما کنیم ، آیا در طول یک سال تعداد تورهایی که به فروش می رسانند با هم یکی است؟ آیا می توانند دقیقا همانند یک دیگر بازاریابی تلفنی در آژانس مسافرتی را به یک صورت انجام دهند؟
پاسخ منفی است. در بازاریابی تلفنی رعایت نکات ریز و کوچک می تواند فروش شما را افزایش دهد. به نظر شما چرا آن دو خانم نمی توانند در طول یک سال تعداد تور مساوی را به فروش برسانند؟ باید گفت لحن صحبت کردن ، صدا ، نحوه پاسخگویی و برخورد با مشتری هر شخص با دیگری متفاوت است.
اولین و مهم ترین فاکتور برای بازاریابی تلفنی در آژانس مسافرتی صدای شخصی است که به تلفن پاسخ می دهد ، زیرا تنها ابزار است که می تواند از آن برای فروش استفاده کند و برخلاف ملاقات حضوری که فاکتورهای دیگری مثل تیپ و ظاهر ، سیما ، کاتالوگ و … بهره نمی برد.
در این مقاله می خواهیم 3 نکته ارزشمند درباره بازاریابی تلفنی در آژانس مسافرتی را به شما بگوییم. با رعایت این 3 نکته ارزشمند در مدت زمان کوتاهی خواهید دید که چکونه تحولی بزرگی در کسب و کارتان ایجاد خواهد کرد.
برای بازاریابی تلفنی حداکثر در سومین زنگ گوشی تلفن را بردارید
وقتی شخص و یا شرکتی با آژانس مسافرتی شما تماس می گیرد در اولین زنگ سریع گوشی تلفن را بر ندارید! دلیل آن هم کاملا واضح و مشخص است. اگر در زنگ گوشی تلفن را جواب بدهید ، از لحاظ روانی در طرف مقابل این حس ایجاد می شود که شما بیکار نشسته اید و منتظر تماس هستید.
و برخلاف آن در بیش از 3 زنگ هم باعث ناراحتی مشتری شما خواهد شد. اگر گوشی تلفن شما پس از 3 زنگ پاسخ داده نشود مشتری احساس می کند که آژانس مسافرتی شما نظم درستی ندارد و حقی برای مشتری قائل نیست.
پس در بهترین حالت هنگام بوق زنگ دوم و سوم می باشد و زمانی که تلفن را جواب دادید از گفتن کلمه ی الو جدا خودداری کنید و بجای آن از واژه سلام استفاده نمایید و پس از گفتن سلام نام آژانس خود را بگویید ، درست همانند زیر:
سلام ، مدیر آژانس ، بفرمایید
یکی از مواردی که باید رعایت شود این است که شما با انرژی مثبت و خوش رویی جواب دهید ، اگر چهره شما خندان باشد در صدای شما تاثیر بسزایی خواهد گذاشت و تن صدای شما زیر خواهد شد. برای این کار می توانید در هنگام برداشتن گوشی لبخند بزنید و بعد از آن گوشی تلفن را بردارید.
برای بازایابی تلفنی گوشی تلفن را بعد از مشتری بگذارید
یکی دیگر از روش های بازاریابی تلفنی در آژانس مسافرتی این است که بعد از اتمام مکالمه با مشتری هایتان و در هنگام خداحافظی ، بهتر است گوشی تلفن را بعد از مشتری قطع نمایید. موارد بسیاری پیش آمده است که در هنگام صحبت کردن با مشتری و خداحافظی ناگهان مشتری چیزی را به یاد می آورد و می خواهد آن را مطرح کند ولی شما متوجه این موضوع نمی شوید چون تلفن خود را قطع کرده اید.
رعایت ادب و احترام حکم می کند هنگامی که صدای قطع شدن و یا گذاشتن گوشی تلفن را شنیدید بعد از آن شما گوشی تلفن را قطع نمایید.
هنگام بازاریابی تلفنی در آژانس مسافرتی برای مشتری مشاوره باشید تا صرفا یک فروشنده
بارها برای من پیش آمده است در هنگام خرید یک محصول به مغازه مراجعه می کنم و از فروشنده درباره ی کیفیت ، جنس و خدمات پس از فروش می پرسم ، اما پاسخ واضح و دقیقی نشنیده ام که مرا مجاب به خرید کند. اما در مقابل فروشنده های حرفه ای بسیاری را دیده ام که با سوالاتی زیرکانه ای که خودشان می پرسند و جواب های کاملی که می دهند، باعث می شود خرید خودم را تکمیل کنم.
سعی کنید در قدم اول از مشتری بخواهید به چند سوال زیرکانه شما پاسخ بدهد و یک مشاوره رایگان 2 دقیقه ای به او بدهید، این مشاوره می تواند درباره ی این باشد که در چه روزهایی بلیط ارزان تر خواهد شد ، اینکه چطور یک تور ارزان و یا یک تور لوکس را خریداری کنند . درباره ی هتل محل اقامت اطلاعات دقیق داشته باشید. خوشبختانه با یک سرچ ساده در اینترنت می توانید اطلاعات بسیاری درباره ی هتل ها بدست آورید و بهتر است اطلاعاتی را به مشتری بدهید که از لحاط روانی مشتری را به خرید نزدیک تر کند.
در مقاله ی چطور با نظرات راضی مشتری ها افزایش فروش تور داشته باشم به شما گفته ایم چگونه می توانید از لحاظ روانی با گفتن جملاتی مشتری را ترقیب به خرید کنید. همچنین بهتر است اطلاعاتی را به مشتری بدهید که مشتری احساس کند اگر این تور و یا بلیط را نخرد ضرر کرده است. در کتاب قورباغه را ببوس برایان تریسی آمده است که انگیزاننده دوری از ضرر 2.5 برابر بیشتر از کسب سود ، باعث جلب توجه خواهد شد.
دیدگاهتان را بنویسید