افراد ترجیح می هند با کدام آژانس مسافرتی به صورت تلفنی صحبت کنند؟
بدون شک همه ما دوست داریم زمانی که مشتری فروشگاه و یا یک شرکت خدماتی هستیم با ما با احترام رفتار شود. ما را تحویل بگیرند و به گونه ای رفتار کنند که شخص مهمی هستیم. اگر وارد فروشگاهی شویم و فروشنده بدون اینکه به ما توجه کند و با موبایل خود به صحبت کردن ادامه دهد، گویی به ما توهین شده است.
پس بیایید قبول کنیم ما از کسانی خرید انجام می دهیم که از آنها خوشمان می آید! و گاهی قیمت اجناس این فروشگاه از سایر فروشگاه های دیگر بیشتر است ، اما آنقدر جذب فروشنده شده ایم که اصلا برایمان مهم نیست چند هزار یا چند صد هزار تومان بیشتر از بهای واقعی آن داریم می پردازیم.
همانطور که یک پیانیست با دست های خود برای نواختن پیانو هنرنمایی می کند یک بازاریاب ، منشی و یا کانتر پرواز هم باید با صدای خود این کار را انجام دهد. پیش از این در مقاله ی ( بازاریابی تلفنی در آژانس مسافرتی برای افزایش فروش ) 3 نکته ی مهم بازاریابی تلفنی برای آژانس مسافرتی را به شما گفته بودیم. اما در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم چطور با مشتری برخوردی داشته باشید تا ترجیح دهند از بین صدها آژانس مسافرتی با شما تماس بگیرند و یا به زبان ساده از شما خوششان بیایند.
اگر بتوانید این نکات را رعایت کنید ، آن زمان است که برای مشتری هایتان قیمت تور و بلیط اصلا به چشم نخواهد آمد و همیشه به دنبال ارزان تر بودن نیستند. البته این نکته را فراموش نکنید یک عده کمی از افراد همیشه به دنبال قیمت های کم هستند و این افراد مشتری ثابت محسوب نخواهند شد. زیرا زمانی که یک آژانس مسافرتی ارزان تر از شما بفروشد با سرعت شما را ترک خواهند کرد . روی صحبت ما با این افراد نمی باشد.
اولین گام بازاریابی تلفنی برای آژانس مسافرتی چیست؟
صدای افراد اولین و قویتریرین ابزار یک کانتر پرواز و یا تور می باشد. پس در درجه اول شخصی برای این کار انتخاب شود که از صدای دلنشین و خوبی برخوردار باشد.
شادی را در صدایتان منعکس کنید
صدای شما نشان دهنده ی حالات روحی شما می باشد. شما در پشت تلفن نمی توانید ارتباط چشمی و بدنی داشته باشید پس فقط این حالت صدای شماست که می تواند بیانگر شاد بودن یا غمگین بودن باشد. بنابراین قبل از صحبت کردن سعی کنید خودتان را شاد جلوه دهید.
در پشت تلفن چطور صدای خودم را شاد نشان دهم؟
از یک آینه کوچک بر روی میزتان استفاده کنید! یک آینه کوچک روی میزتان قرار دهید و زمانی که دارید با تلفن صحبت می کنید ، حالات صحبت کردن و صورت خود را ببیند. اگر قیافه ی شما عبوس و غمگین است ، شک نکنید که در صدایتان تاثیر خواهد گذاشت. پس قائدتا مشتری هم برای گوش کردن به صدای ما ترغیب نمی شود و احساس ناخوشایندی درباره شما پیدا می کند همچنین دوست ندارد مکالمه با شما ادامه دار باشد.
اگر چهره شما عبوس و غمگین است بهتر است یک تمرین ساده را انجام دهید . آن تمرین ساده ، لبخند زدن در هنگام صحبت کردن با تلفن می باشد. حتی اگر خنده شما کاملا مصنوعی باشد اما روی تن صدای شما تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.
بگذارید اطلاعات جالبی درباره مغر انسان به شما بدهیم. زمانی که شما و یا هر شخص دیگری در حال خندیدن و یا لبخند باشید ، مغز شما به صورت ناخودآگاه به خنده واکنش نشان می دهد و تفاوتی میان خنده مصنوعی و طبیعی نشان نخواهد داد. شما به صورت ناخودآگاه شاد خواهید شد و این انرژی و خنده را به دیگران انتقال می دهید. برای مثال کافی است در یک جمع دوستانه و یا خانوادگی بدون دلیل بلند بلند بخندید ، خواهید دید بعد از یک دقیقه تمام افراد آن جمع همه یکصدا خواهند خندید ، زیرا خنده مسری است.
پس خندیدن و لبخند زدن در پشت تلفن و قبل از صحبت کردن یکی از مواردی است که باید حتما انجام دهید. همین الان صدای خود را در دو حالت مختلف جمع کنید و به آن گوش دهید. در اولین رکورد اخم کنید ، غمگین باشید و با ابروهای گره خورده جمله زیر را تکرار کنید. در دومین رکورد خنده مصنوعی روی لبهای خود بیاورید ، شاد باشید و جمله ی زیر را تکرار کنید و در آخر کار نتیجه ی صدا های ضبط شده را خودتان مقایسه کنید تا متوجه این موضوع شوید.
سلام
………………… هستم ، مدیر آژانس مسافرتی/ کانتر تور خارجی آژانس …………………
چه کمکی از دست من بر میاد؟ / تو چه زمینه ای می تونم کمکتون کنم؟
در بازاریابی تلفنی برای آژانس مسافرتی از گفتن جملات منفی دوری کنید
جملاتی هستند که ما به صورت روزانه از آن ها به صورت زیاد استفاده می کنیم و به صورت عامیانه در بین ما قرار گرفته است ، در حالی که این جملات دارای بار منفی است. از جمله می توان به (خسته نباشید) و یا جمله ی (ببخشید که مزاحم شما شدم) اشاره کرد. از لحاظ روانی زمانی که به یک شخص می گویید خسته نباشید شخص احساس می کند بار سنگینی در طول بر روی دوش او بوده است و احساس خستگی او بیشتر خواهد شد. از جملات جایگزین استفاده نمایید. همچنین وقتی که کسی می گویید ببخشید مزاحم شما شده ام ، در پاسخ با کلمه ی خواهش می کنم چه مزاحمتی! جواب شما را خواهد داد ، اما در فکر او این ذهنیت ایجاد خواهد شد که شما واقعا مزاحم وقت او شده اید و دارید وقت او را تلف می کنید.
دانستن اسم مسافر قبل از تماس گرفتن
فرض کنید سال قبل برای بیمه اتومبیل خود را یک دفتر بیمه تماس گرفته اید و چند سوال کوتاه پرسیده و یا ماشین خود را بیمه کرده اید. قصد دارید امسال هم اتومبیل خود را بیمه کنید اما قبل از آن چند سوال از مسئول حسابداری دارید. گوشی تلفن خود را بر میدارید و با دفتر بیمه تماس می گیرید و در کمال تعجب با این جمله مواجه می شوید.
سلام جناب بهرامی ، وقت شما بخیر . چه کمکی از دست من بر میاد؟
چه حسی به شما دست می دهد؟ بدون شک تعجب می کنید و بعد از چند ثانیه مکث ، سلام و احوالپرسی سوالات خودتان را از مسئول حسابداری می پرسید. مسئول حسابدار دقیقا می داند شما چند بار تا الان به آن دفتر بیمه مراجعه کرده اید و چقدر پول پرداخته اید. پس از پایان مکالمه شما کمی به فکر فرو می روید و پیش خودتان می گویید پشتیبانی و نحوه پاسخگویی به سوالات و پیگیری مشتری واقعا عالی است و حتما به دوستانتان هم این شرکت بیمه را معرفی خواهید کرد.در پایان مکالمه هم یک پیامک برای شما ارسال می شود و از شما بابت تماس گرفتنتان با این دفتر بیمه تشکر می کند.
شرکت بیمه هزینه ی گزافی برای این کار پرداخت نکرده است! فقط اطلاعات مشتری را در سیستم های خود جمع آوری کرده است. برای این کار می توانید از تلفن های voip استفاده نمایید و یا برای کم شدن هزینه از یک کامپیوتر و مودم دیال آپ استفاده نمایید. در یک پست جداگانه به صورت مفصل درباره ی نحوه جمع آوری اطلاعات صحبت خواهیم کرد.
همچنین یادتان باشد اسم افراد را درست تلفظ کنید. افراد دوست دارند که نام آن ها درست تلفظ شود ، اگر نامی را نمی دانید از دیگران بپرسید ، مخصوصا منشی ها می توانند به خوبی به شما کمک کنند.
در بازاریابی تلفنی برای آژانس مسافرتی رعایت همین نکات کوچک می تواند در طول مدت زمان مشخص فروش شما را افزایش دهد. یادتان باشد بازاریابی تلفنی در آژانس مسافرتی امری بسیار مهم است و حتما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.
دیدگاهتان را بنویسید