چطور در سال نو افزایش فروش تور داشته باشم؟
با نزدیک شدن به سال جدید شمسی همه ی افراد دوست دارند بعد از یک سال کار و تلاش برای عوض شدن حال و هوای خود به یک مسافرت خانوادگی یا مجردی ، چند روزه بروند. این ایام تعطیلات سال نو بهترین فرصت برای آژانس های مسافرتی است که بتوانند تورهای خود را به فروش برسانند. اما سوال این است چطور بهترین عملکرد را داشته باشیم تا بتوانیم افزایش فروش تور را تجریه کنیم؟
مسلما در طول مدیریت در حوزه ی گردشگری تجربه های بسیار بالایی را کسب کرده اید و آن ها را به کار می گیرید. اما در مقاله هدف افزایش فروش تور از طریق شبکه های اجتماعی و سایت می باشد به این معنی که اگر وب سایت دارید و یا در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و تلگرام فعالیت می کنید می توانید از روشهای زیر افزایش فروش تور را در سال نو تجربه کنید.
فروش چند مرحله ای به جای فروش مستقیم
شما باید فروش تورهای خود را به مراحل کوچکتر تقسیم کنید . در این تقسیم بندی به جای اینکه هر روز بخواهید تورهای خود را به صورت خشک و بدون برنامه ریزی به کابران مشتری ها معرفی کنید باید قبل از آن ذهن مشتری را برای خرید تورهای نوروزی آماده سازید و
از کجا شروع کنیم؟
در مرحله اول مستقیم به سراغ فروش تور نمی رویم! خیلی واضح است اگر شما بخواهید یک اتومبیل بخرید حداقل 3 روز درباره ی آن تحقیق می کنید. از افراد دیگری که این اتومیبل را داشته اند مشورت می گیرید و با توجه به گفته دیگران و نظر شخصی خودتان به این نتیجه می رسید که آیا این اتومبیل مناسب شما است یا خیر!
تولید محتوا پیش از سفر
پس شما باید به عنوان یک آژانس مسافرتی پیش از سفر مسافر اطلاعات لازم را در اختیار آن شخص قرار دهید. برای مثال قصد دارید تورهای استانبول خودتان را برای نوروز به فروش برسانید. از چند روز قبل اطلاعات مفید درباره شهر استانبول ، آداب و رسوم مردم ، مناطق گردشگری و مراکز خرید را در قالب چندین پست به کاربران معرفی می کنید تا کاربر اطلاعات لازم را قبل پیش از سفر کسب کرده باشد.
با معرفی و انتشار این مطالب ، این حس در کاربران ایجاد خواهد شد که شما در مرحله ی اول به عنوان یک مشاور و راهنما دوست دارید سفری را برای مشتری تدارک ببینید که بهترین سفر او باشد ، همچنین تفاوت شما با سایر آژانس ها در اینجا مشخص خواهد شد که به عنوان آژانسی فعالیت می کنید که در درجه اول قصد کمک کردن به مشتری را دارد نه فقط فروش تور برایشان مهم است!
معرفی پکیج تور های مناسب
پیش از این در مقاله ی افزایش فروش تور با حذف و کاهش تورها به شما گفته بودیم که حتما لازم نیست لیستی از 40 تور یکسان را در کانال خود انتشار و نشان دهید که بر روی همه ی هتل ها فعالیت می کنید. کاهش گزینه های خرید باعث افزایش فروش تور های شما خواهد شد. شما هر چقدر بتوانید خرید را برای مشتری راحت تر کنید و مشتری از سردرگمی نجات پیدا کند ، باعث افزایش فروش تور شما خواهد شد. پیشنهاد ما این است حتما مقاله ی افزایش فروش تور با حذف و کاهش تورها را مطالعه بفرمایید تا این موضوع برای شما روشن شود.
معرفی درست و صحیح تور
تورهای خود را به صورت صحیح به کاربران خود معرفی کنید ، به گونه ای هیچ ابهامی در آن وجود نداشته باشد و کاربر مجبور نباشد برای فهمیدن آن مجددا با شما تماس بگیرد. برای این کار لازم است 3 کار را به درستی انجام دهید.
1- از عکس های مناسب استفاده نمایید: استفاده از عکس های مناسب برای تورها تاثیر عمیقی بر روی خرید مشتری خواهد گذاشت. ( مراجعه شود به مقاله ی راهنمای انتخاب عکس برای کانال تلگرام آژانس مسافرتی )
2- استفاده از متن زیر عکس: متن های خود را به گونه ای بنویسید که احساسات کاربر را تحت تاثیر قرار دهد. ( مراجعه شود به مقاله ی چطور فروش تور از طریق تلگرام و اینستاگرام را به ۱۰ عدد در ماه افزایش دهم؟ )
3 – استفاده از ایموجی مناسب در شبکه های اجتماعی : یک علم در پشت ایموجی ها نهفته است که می گوید مغز ما با شکلک های ایموجی ارتباط برقرار می کند. به گفته محققان این ارتباط را ارتباط غیر کلامی می گویند. ( مراجعه شود به مقاله ی چطور از ایموجی برای افزایش فروش استفاده کنیم؟ )
دیدگاهتان را بنویسید