اگر می خواهید با سرعت نور شکست بخورید ، کپی کنید
در همه ی کسب و کارها یک عده هستند که همیشه کارشان کپی کردن از دیگران است. این افراد کپی گر مطالبی که دیگران ساعت ها برای آن وقت گذاشته اند و به بهترین نحو در سایت یا کانال خود قرار داده اند تنها با دو کلیک کپی می کنند.خوشبختانه سایت بزرگ و معروف گوگل با این افراد و سایت های کُپی گر بسیار جدی برخورد می کند دلیل آن هم کاملا مشخص است. تولید محتوا کار بسیار سخت و نیاز به تخصص بالایی دارد و گوگل حق این ناشران را حفظ می کند.
نمره منفی گوگل:
شما اگر یک مطلب یا مقاله را از سایت همکار خود کپی کنید و در سایت خود قرار دهید، ربات های هوشمند گوگل با بررسی سایت شما سریعا این موضوع را می فهمند که مقاله گذاشته شده کپی است و شما این مقاله را کپی کرده اید و بالافاصله نمره منفی برای شما در نظر می گیرد.
خب شاید بگویید کمی متن مقاله را تغییر می دهم و پس از تغییر آن را منتشر می کنم! باز هم کار آسانی است. باید بگوییم گوگل با ربات های هوشمند خودش جلوی این کار را می گیرد. طبق الگوریتم کبوتر گوگل شما باید بیش از 40 درصد مقاله را تغییر دهید تا آن مقاله یک مقاله ی غیر کپی به نظر برسد. این یعنی تغییر نیمی از مطالب!
حواستان باشد نمره منفی گوگل بسیار خطرناک است و امکان بازگشت آن بسیار سخت و کاری دشوار است. کاری نکنید که گوگل شما را به عنوان یک سایتی با مقالات دست دوم بشناسد که کارش کپی کردن از سایر سایت های دیگران می باشد.
کم شدن اعتماد کاربران:
علاوه بر نمره منفی گوگل کپی کردن مطالب ، باعث کم شدن اعتماد کاربران نسبت به آژانس هواپیمایی شما خواهد شد. اگر کاربران سایت و کانال شما فقط احساس کنند که مطالب شما کپی برداری از آژانس های دیگران است به راحتی شما را کنار می گذارند. در یک تحقیقی که از سوی مدیر آژانس صورت گرفت هر کاربر در 3 کانال آژانس هواپیمایی دیگر عضو است و آن ها پیج و کانال آژانس های مسافرتی را به صورت ناخودآگاه با یکدیگر مقایسه می کند. اگر کانال A یک مقاله را قرار داد و چند ساعت بعد کانال B همان مقاله را منتشر کرد ، بدون شک دید کاربرد نسبت به کانال B بد خواهد شد.
به این مثال توجه کنید:
اتومبیل شما خراب می شود.اتومبیل خود را به یک مکانیک نشان می دهید و به شما می گوید مشکل از دیسک و صفحه است. پس دیسک و صفحه اتومبیل شما خراب شده. به یک مغازه ی لوازم یدکی اتومبیل مراجعه و درخواست دیسک و صفحه می کنید. فروشنده 2 مدل دیسک و صفحه به شما پیشنهاد می دهد. دیسک و صفحه چینی و دیسک و صفحه ژاپنی. هر دو دیسک و صفحه دقیقا یک کار را انجام می دهند اما انتخاب شما کدام یک است؟ قطعا انتخاب شما دیسک و صفحه ژاپنی است و حتی حاضرید کمی بیشتر پول بپردازید تا در ازای پول خودتان خدمات بهتر و مطمئن بگیرید.
ما در این مقاله نمیخواهیم بگوییم که کیفیت اجناس چینی بد است ولی قطعا قطعات ژاپنی ، جنس بهتری را دارد. مقالات دست اول درست همانند جنس ژاپنی و مقالات کپی درست مثل اجناس چینی برای سایت و کانال تلگرام شما می باشند. پیش از این در مقاله ی راهنمای انتخاب عکس برای کانال تلگرام آژانس مسافرتی گفته بودیم که در پیج های اینستاگرام پیج هایی که عکس ها و فیلم هایشان کپی است نسبت به پیج هایی که خودشان تولید محتوا انجام می دهند کامنت و لایک کمتری می خورد.
شما نمی توانید مطالب و مقالات دیگران را به راحتی کپی کنید و کسی نفهمد! خوشبختانه و یا بدبختانه برای افراد کپی گر ، با پیشرفت تکنولوژی فهمیدن این امر خیلی راحت تر از چیزی است که فکر را بکنید.
کاربران حرفه ای هنگام در گوگل حتما با سایت هایی مثل بیتوته و نمناک برخورد داشته اند! اصلا شما هر چیزی سرچ کنید این دو سایت در صفحه اول گوگل بالا می آیند. شاید تا دو سال پیش توجهات نسبت به این سایت ها بالا بود اما حالا چی؟ سایتی که همه چیز در آن پیدا می شود.
همین الان کلمه ی ( درمان دیابت ) را در گوگل جستجو کنید. در صفحه ی اول با سایت های گوناگونی مواجه می شوید که همین دو سایت نام برده شده در آن وجود دارند. شما کدام سایت را مفید تر می دانید؟
بیتوته = با هزاران مطالب در همه ی حوزه ها
الو دکتر = رسانه ی جامعه پزشکی با مقالاتی پیرامون پزشکی
مقالات کدام یک ارزش بیشتری برای شما دارد؟ پاسخ خیلی واضح است. ما اگر سرمان درد بگیرد سراغ قصاب نمی رویم به سراغ پزشک می رویم.
شک نکنید کاربران تفاوت میان سایتی که مطالب را کپی می کند و سایتی که خودش محتوا تولید می کند را خواهد فهمید و اگر مطالب شما کپی باشد به زودی شما را ترک خواهند کرد ، زیرا در ذهن خود می گویند سایت شما حرفی برای گفتن ندارد و تمامی مطالبش کپی برداری از دیگران است. بر خلاف آن سایت هایی که تولید محتوا را شروع کرده اند ، باعث جلب اعتماد شده و نام آژانس ها ها دهان به دهان خواهد چرخید و این یک فرصت عالی برای افزایش بیشتر شما است.
نداشتن برتری:
نداشتن برتری گزینه ی سومی است که با کپی کردن از آن دور و دور تر خواهید شد. اگر شما از دیگران مقالات را کپی کنید هیچ برتری نسبت به آن سایت نخواهید داشت. باید یک برتری نسبت به رقیبان خود داشته باشید؟ شما که دقیقا دارید همان کار آن ها را می کنید! اصلا شما مطالب دست اول تولید می کنید تا وجه تمایز شما با سایت های دیگر مشخص شود و همه بفهمند شما برتر هستید. حالا فکر کنید همان مطالب هم کپی باشد.
کپی کردن از نظر اخلاقی هم کار درستی نمی باشد. جدای از تمام مضرات کپی کردن ، یک نویسنده خوب برای هر صفحه A4 چیزی در حدود 180 دقیقه وقت خواهد گذاشت. یک برگه A4 پشت و رو 360 دقیقه زمان می برد تا یک محتوا عالی تولید شود. شما با یک کپی پیست ساده تمام حقوق آن ناشر را نادیده و به نام خود ثبت می کنید.
کپی کردن چه بلایی سر من خواهد آورد؟
کپی کردن شما را تا مرز نابودی خواهد کشاند. اگر به کپی کردن خود ادامه بدهید در مرحله اول رتبه گوگل سایت شما به شدت کاهش پیدا می کند و شما به عنوان یک سایت دست دوم شناخته خواهید شد.همچنین نمرات منفی گوگل دراز مدت خواهد بود و برای از بین بردن نمرات منفی باید 10 برابر بیشتر تلاش کنید تا نظر گوگل راجع به سایت شما تغییر کند.
در مرحله دوم باعث از دست رفتن اعتماد کاربران نسبت به سایت شما خواهد شد. دیر یا زود کاربران بالاخره می فهمند که مطالب کپی است و ذهنیت بدی نسبت به آن سایت پیدا می کنند و همین ذهنیت بد برای قطع ارتباط کافیست.
در مرحله سوم شما نام آژانس و برند خود را زیر سوال می برید. قطعا تبلیغات زیادی برای فروش و دیده شدن انجام داده اید. نگذارید چند مطلب کپی به برند شما آسیب برساند و شما را بد نام کند. هزینه تولید محتوا خیلی کمتر از بدنام شدن آژانس شما می باشد.
کپی کردن به معنا واقعی و با سرعت نور آژانس شما را به مرز نابودی و شکست خواهد رساند. تفاوتی نمی کند شما یک آژانس مسافرتی باشید یا یک فروشنده کتاب ، در دنیایی که همه به دنبال ایده های ناب ، مطالب جدید و غیر تکراری هستند ، کپی کردن بزرگترین اشتباهی است که هر شخص می تواند داشته باشد.
دیدگاهتان را بنویسید