7 اشتباه بزرگ مدیران آژانس مسافرتی که هر روز انجام می دهند
در همه ی شغل ها گاهی اشتباهاتی ناخواسته صورت می گیرد و اغلب افراد از اشتباهات خود خبر ندارند تا زمانی که یک نفر دلسوز بیاید و اشتباهات آن ها را بهشان بگوید. بهترین دوست کسی است که اشتباهاتت را گوشزد کند و به شما بگوید که چگونه رفتار کنید. حالا ما در این مقاله می خواهیم 7 اشتباه بزرگ مدیران آژانس مسافرتی که هر روز انجام می دهند را به شما بگوییم و راه حل این موضوع نیز به شما گفته خواهد شد تا هر چه سریع تر اشتباهات گذشته خود را جبران کنید.
اشتباه شماره یک : پرداختن به همه ی امور
یکی از کارهایی که مدیران آژانس های مسافرتی انجام می دهد و بر روی آن پافشاری بسیاری دارند پرداختن به همه ی امور کسب و کارشان است. یادتان باشد شما نباید خودتان را درگیر تمامی مسائل کنید ، بعضی از مسائل هستند که باعث می شود شما از کاز اصلی خود دور بمانید.
چند روز پیش در دفتر مدیر آژانس با یکی از مدیران آژانس های مسافرتی صحبت می کردیم . بعد از گفتن مشکلات آژانس و فروش کم نسبت به گذشته و گفتن چند راه حل توسط ما ، ناگهان با این قسمت عجیب برخوردیم که مدیر آژانس مسافرتی خودش قصد طراحی سایتش را دارد و در کلاس های طراحی سایت ثبت نام کرده است. مدت دوره این کلاس 6 ماه و هزینه ی آن 2 میلیون و 500 هزار تومان بود!
این خیلی خوب است که یک مدیر آژانس مسافرتی طراحی سایت یاد بگیرید و خودش طراحی سایت را انجام دهد . اما به چه قیمتی؟ به قیمت از دست رفتن 6 ماه از وقتتان؟ و در آخر هم همانند یک طراح سایت که چندین سال است طراحی می کند نخواهد شد. و نکته مهم تر آنکه ما قیمت طراحی وب سایت آن شخص را با توجه به امکانات خواسته شده 1,750,000 در نظر گرفتیم!
اصلا لزومی ندارد که شما خودتان همه ی کارها را به عهده بگیرید و بخواهید به خودتان سختی بدهید تا کاری که مربوط به حوزه ی تخصصی شما نیست را انجام دهید. اگر همان زمان را روی تخصص خود انجام دهید مطمئن باشید چند برابر بیشتر سود خواهید کرد تا اینکه بخواهید همه ی امور را تک تک خودتان انجام دهید.
فرض کنید بیل گیتس هنگامی که مایکروسافت را تاسیس کرد و شروع به گرفتن کارمند کرد تا کسب و کارش را گسترش بدهد خودش را با کدهای پیچیده و سخت درگیر می کرد. واقعیت آن است که بیل گیتس انجام این کارها را به دیگران سپرد و خودش بر روی این افراد مدیریت می کرد.
راه حل چیست؟
در آژانس خود تقسیم وظایف کنید ، هرکس را در تخصص خودش قرار دهید و خودتان بر آن ها نظارت داشته باشید تا بتوانید کسب و کارتان را به سرعت بیشتری به جلو ببرید. اگر سوالی در این باره داشتید با ما تماس بگیرید و یا به صورت حضوری به دفتر مدیر آژانس تشریف بیاورید تا شما را راهنمایی کنیم.
اشتباه شماره دو : استفاده از قیمت گذاری نامناسب برای تورها
قیمت گذاری یکی از مسائل مهمی است که هر مدیر آژانس باید از آن اطلاعات داشته باشد. متاسفانه یکی از کارهایی که همه ی مدیر ها انجام می دهند استفاده از اعداد رند در قیمت گذاری است. برای مثال قیمت تور تفلیس و استانبول اینگونه است:
تور استانبول: قیمت 2,000,000 تومان
تور تفلیس: 1,800,000
این روش قیمت گذاری باعث می شود که مشتریان شما از شما انتظار تخفیف زیادی داشته باشند و این ذهنیت در آن ها ایجاد شود که قیمت های ذکر شده کاملا اتفاقی نوشته شده.
فرض کنید شما فروشنده یک بوتیک هستید و قصد دارید برای اجناس خود قیمت تعیین کنید. یک روش کلیشه ای این است که پس از گذاشتن درصد سود روی کالا از اعداد رند استفاده کنید. برای مثال
پیراهن چهارخانه سفید ، آبی رنگ : قیمت 50,000 تومان
شلوار کتان مشکی رنگ : قیمت 90,000 تومان
مشتری با دیدن این قیمت ها انتظار گرفتن تخفیف زیادی دارد دلیل آن هم استفاده زیاد از عدد 0 در جلوی قیمت است که راحت می توان تعداد 0 های آن را کم کرد.
راه حل چیست؟ چه کار باید بکنیم تا انتظار تخفیف از ما نداشته باشند؟
فروشنده های زیرک این نکته را فهمیده اند که هر چقدر قیمت را دقیق تر بزنند ، مشتریان دیگر انتظار تخفیف ندارند. برای مثال به این قیمت ها توجه کنید:
پیراهن چهارخانه سفید ، آبی رنگ : قیمت 49,750 تومان
شلوار کتان مشکی رنگ : قیمت 89,550 تومان
با این روش دیگر مشتری به خودش اجازه نمی دهد که تخفیف بگیرد. البته یک عده آدم لجوج هستند که برای آدامس 2 هزار تومان هم تخفیف می خواهند بگیرند! صحبت ما این دسته از افراد نیست.
راه حل چیست؟
اما در تورهای هوایی لازم نیست تا این حد قیمت را دقیق بنویسید تا کاربران را گیج کنید. برای قیمت تورهای خود از روش هزار تومان استفاده کنید . حالا روش هزار تومان چیست؟ اینکه از قیمت هر تور که اعداد آن رند است هزار تومان کم کنید. برای مثال:
تور استانبول: قیمت 1,999,000 تومان
تور تفلیس: 1,799,000
تنها با کم کردن هزار تومان باعث شدید قیمت ها چقدر کم به نظر برسد. همین که مشتری در ذهن خودش به جای 2 میلیون تومان عدد 1 میلیون و …. را بگوید یعنی اینکه شما باعث شدید قیمت 1 میلیون کمتر به نظر برسد!
این روش چند سالی است که توسط وب سایت های بزرگ جهان مثل آمازون و حدود دو سال توسط وب سایت های بزرگ ایران تا همین لحظه در حال اجرا شدن است. کافی است یک نگاه به سایت amazon ، دیجی کالا و یا بامیلو بیندازید تا متوجه این موضوع شوید.
حالا فهمیدید که اشتباه بزرگ مدیران آژانس مسافرتی در قیمت گذاری به چه صورت است. ما در کانال تلگرام روش های بیشتری برای قیمت گذاری برای شما خواهیم گفت. با عضویت در کانال تلگرام مدیر آژانس شما می توانید به صورت رایگان به این محتواهای آموزشی بسیار کاربردی دسترسی داشته باشید. برای عضویت در کانل تلگرام روی لینک زیر کلیک و یا لمس کنید. آدرس کانال مدیر آژانس modirazhans@
عضویت در کانال تلگرام مدیر آژانس
اشتباه شماره سه : استفاده از عکس نامناسب
برای عکس های خود وسواس بیشتری به خرج دهید و هر عکسی که میخواهید منتشر کنید با یک سرچ ساده در گوگل بسنده نکنید. عکس ها بسیار قدرتمند هستند و گاهی کاربر تنها با نگاه کردن به عکس های سایت شما تصمیم می گیرد خرید کند یا از سایت خارج شود.
فرض کنید می خواهید طراحی سایتتان را به یک شرکت بسپارید. دوست دارید قبل از اینکه تماس بگیرید کمی در وب سایتشان جستجو کنید و قبل از مذاکره با آن ها کمی آشنا شوید. به صفحه ی درباره ما سایت مراجعه می کنید.
عکس یک دفتر بسیار شیک در یک پنت هاوس در برجی در بهترین مکان. فردی با موهای جو گندمی و چشمان آبی در حالی که کت و شلوار سورمه ای گران قیمت و زیبایی به تن دارد و یک کروات چهارخانه سورمه ای زده و دست به سینه به شما نگاه می کند.
چند خانم با پوششی که در جامعه ما دیده نمی شود ، کت و دامن پوشیده اند و بدون حجاب و در پشت سر آن مرد چشم آبی ایستاده اند و در حال صحبت کردن با یک مرد سیاه پوست می باشند . در اینجا از یک جمله ی کلیشه ای هم در زیر عکس استفاده شده است : ما بهترین هستیم! درست همانند تصویر زیر:
چقدر امکان دارد که شما به این سایت اعتماد کنید؟ اصلا می شود به این سایت و گفته هایش اعتماد کرد؟ پیش خودتان احساس می کنید این سایت و شرکت معتبر نیست. شما هیچ حرفی با مدیر آن شرکت نزده اید. شاید آن مدیر از برنامه نویسان برجسته باشد اما شما با دیدن یک عکس تصمیم گرفتید خدمات خود را به آن شرکت نسپارید.
به همین راحتی با یک عکس نامناسب مشتری از دست رفت! اولین اصل انتخاب عکس تشابه است. تشابه با جامعه ای که در آن زندگی می کنیم و افرادی که هر روز می بینیم. برای اطلاعات بیشتر مقاله ی راهنمای انتخاب عکس برای کانال تلگرام آژانس مسافرتی را مطالعه کنید.
یکی از اشتباه بزرگ مدیران آژانس مسافرتی استفاده از عکس هایی است که هر روز استفاده می کنند. اگر در دفتر هواپیمایی خود گرافیست دارید این نکته را حتما به گرافیست خود یادآور شوید که از عکس هایی استفاده کند که حتی الامکان با جامعه ای که در آن زندگی می کنیم شباهت داشته باشد.
راه حل چیست؟
از عکس هایی استفاده کنید که با جامعه ما هماهنگی داشته باشد و کاربر پس از دیدن عکس این حس ایجاد شود که این عکس چقدر با جایی که من در آن زندگی می کنم شباهت دارد و می توانم آن عکس را به راحتی بپذیرم . حتی می توانید با دوربین موبایل خود عکس بگیرید.
اشتباه شماره چهار: عدم پیگیری مشتریان
یک فکر اشتباه بین همه ی کسب و کارها وجود دارد و آن این است که مشتری که از ما خرید می کند مشتری همیشگی ما خواهد ماند! اصلا چه لزومی دارد مشتریان خود را پیگیری کنیم؟ اصلا از اسمشان مشخص است. مشتری یعنی کسی که همیشه از ما خرید می کند.
چند بار برای شما اتفاق افتاده است که مشتری یک رستوران باشید و به طور اتفاقی و یا به اصرار شخص دیگری به یک رستوران دیگر مراجعه کنید و بدون هیچ دلیل مشخصی رستوران مورد علاقه خود را ترک کنید و مشتری ثابت رستوران جدید شوید؟
به زندگی خودتان نگاه کنید. بارها اتفاق افتاده است که مشتری یک برند خاص باشید اما به صورتی اتفاقی و ناخواسته آن برند را کنار گذاشته اید و دیگر به سراغ آن برند نرفته اید! دلیل اصلی آن عدم پیگیری مشتریان از سوی آن برند می باشد.
مشتریان آژانس مسافرتی مانند یک منبع طلا برای شما هستند که آن ها را دست نخورده یک گوشه گذاشته اید. هنگامی که شما یک تبلیغ در سطح شهر یا فضای مجازی را شروع می کنید در بهترین حالت تنها 3% افراد از شما خرید خواهند کرد. مشتری های شما کسانی هستند که قبلا حداقل یک خرید موفق از شما داشته اند. اگر بخواهید بین تبلیغات جدید و بازاریابی بر روی مشتریان فعلی تان را شروع کنید ، بدون شک بازاریابی روی مشتریان را انتخاب نمایید.
شماره های تماس و آدرس ایمیل مشتریان را جمع آوری و دسته بندی کنید و شروع کنید به اطلاع رسانی به مشتریان فعلی و مشتریانی که دیگر از شما خرید نمی کنند. حتی اگر امکان دارد با مشتریانی که قبلا از شما خرید می کرده اند و دیگر خرید نمی کنند تماس بگیرید و دلیل آن را بپرسید. در کمال تعجب خواهید دید که فروش شما به صورت چشم گیری افزایش پیدا خواهد کرد.
یکی از دلایل موفقیت برند گراد در ایران پیگیری بسیار دقیق مشتریان خود می باشد. اگر از برند گراد خرید کرده باشید شماره تماس شما را خواهندگرفت. همچنین تاریخ تولدتان را در سیستم ثبت خواهند کرد. یکی از کارهای بسیار زیبا این برند فرستادن یک کارت تبریک و تبریک گفتن در روز تولدتان است. کارت تبریک تولد در روز تولدتان با پست برای شما ارسال می شود! چه قدر حس خوبی به شما دست می دهد؟ عالی نیست؟
در یکی از هتل های 5 ستاره لوکس دنیا در شهر توکیو فردی در لابی هتل مشغول خواندن یک مجله بود. آن مرد صفحات مجله را ورق و گاهی بر روی مطالبی که نظرش را جلب می کرد ایست و شروع به خواندن آن می کرد. مرد از هتل برای گشت و گزار خارج شد و هنگامی که به هتل بازگشت با صحنه ی عجیب و جالبی مواجه شد. تمامی مطالبی که روی آن ها توقف می کرد ، مطالب مرتبط با آن ها در قالب چندید مجله روی میز گذاشته شده بود.
زمانی که آن مرد علت آن کار را جویا شد به این صورت توضیح دادند. ما افرادی را در لابی هتل برای مشتریان خود قرار می دهیم تا حرکات آن ها را زیر نظر بگیرند و چنانچه چیزی نظر آن ها را جلب کرد برای مشتریان خود فراهم می کنیم تا در مدتی که در هتل اقامت دارند بهترین لحظات را سپری کنند.
به نظر شما امکان دارد آن شخص در مدت زمانی که در توکیو اقامت دارد به هتل دیگری برود؟ جواب کاملا مشخص است. پیگیری مشتریان از کارهایی است که شما حتما باید انجام بدهید و اشتباه بزرگ مدیران آژانس مسافرتی دیگر را تکرار نکنید.
راه حل چیست؟
گاهی برای اطلاع رسانی لازم است همه ی افراد مطلع شوند و گاهی فقط عده خاصی از افراد. در مرحله ی اول مشتریان خود را دسته بندی کنید . مثلا کسانی که قبلا بلیط تهران به مشهد را خریداری کرده اند با کسانی که بلیط شیراز به مشهد را خریداری کرده اند جداگانه قرار دهید. همچنین برای تور ها از همین روش استفاده کنید تا اگر خواستید یک آفر تور تهران به مشهد را اعلام کنید به همان دسته بفرستید.
در ایام شهادت و ولادت یا روزهای مهم سال همانند سال نو ، برای مشتریان خود پیامک و ایمیل ارسال کنید. اگر امکان دارد تاریخ تولد آن ها را گرفته و در روز تولدشان پیامک تبریک بفرستید. گاهی فرستادن یک مطلب آموزش کوتاه برای این افراد باعث می شود چندین فروش موفق در همان ساعت داشته باشید.
اشتباه شماره پنج: استفاده از مقالات و عکس های سایر آژانس ها
تولید محتوا را جدی بگیرید. یکی از بدترین کارها برای آژانس های مسافرتی این است که مطالب و عکس های آژانس های مسافرتی دیگر را برای خودشان استفاده می کنند. دلیل آنکه تعداد کمی از آژانس ها موفق عمل می کنند این است که آن ها همیشه خودشان محتوا تولید می کنند ، خودشان عکس های شان را می سازند و خودشان ویدیو می گیرند.
در مقاله ی اگر می خواهید با سرعت نور شکست بخورید کپی کنید به صورت کامل به این موضوع پرداخته ایم که چرا نباید کپی کنید ، پیشنهاد می کنیم این مقاله را بخوانید.
راه حل چیست؟
خودتان دست به کار شوید و یا نیروی متخصص برای این کار استخدام کنید. هزینه ای که برای این کار انجام می دهید بسیار کمتر از بدنام شدن برند شما می باشد. سعی کنید همیشه به این موضوع فکر کنید که اگر مشتری های شما بفهمند که شما از سایت و یا کانال تلگرام A کپی می کنید چه ذهنیتی راجع به شما پیدا خواهند کرد؟
اشتباه شماره شش: بروز نبودن و استفاده از مدل های سنتی کسب و کار
با روی کار آمدن تلفن های هوشمند برنامه نویسان به فکر ساخت اپلیکشن هایی افتادند که بتوان یک فرآیند پیچیده را بسیار ساده کرد. نرم افزار های زیادی در این زمینه موفق شدند که تعدادم آن ها هم کم نیست.
تا چند سال پیش اگر می خواستید اتومبیل خرید و فروش کنید حتما می بایست اتومبیل خود را به چند نمایشگاه معرفی می کردید و یا یک روز جمعه به بازار ماشین که در بعضی از شهر های ایران است سر می زدید تا بتوانید اتومبیل خود را به بفروشید! البته این مورد فقط به فروش اتومبیل ختم نمیشد و برای فروش لوازم منزل نیز همین مسائل را باید انجام می دادید. این کار ساعت ها زمان شما را میگرفت .
اما حالا چی؟ گوشی تلفن همراه خود را برمیدارید، وارد اپلیکیشن دیوار می شوید و اتومبیل خود را آگهی می کنید! سخت ترین کار این است که توضیحات مشخصات لوازم خود را پر کنید. با روی کار آمدن اپلیکیشن دیوار ، شیپور ، ایسام و … بسیاری از کسب و کارها نتوانستند دوام بیاورند و کسب و کارشان را تعطیل کردند. نمایشگاه های اتومبیل ، امانت فروشی ها ، نیازمندی ها و بسیاری از افرادی که واسط میان مشتری و فروشنده بودند مجبور شدند به کسب و کار خود پایان بدهند.
دلیل آن هم استفاده از مدل سنتی کسب و کار هاست. چه بخواهید و چه نخواهید استفاده از موبایل و کامپیوتر بخشی از زندگی همه ی ما شده است .شما باید آژانس مسافرتی خود را بروز نگه دارید و اگر این کار را نکنید همان بلایی به سرتان خواهد آمد که برای نمایشگاه های اتومبیل و سایر کسب و کارها بعد از ساخت اپلیکیشن دیوار و شیپور آمده است!
در کمال تعجب هنوز هم دیده می شود که بعضی از آژانس های مسافرتی وب سایت ندارند! و فقط در دفتر هواپیمایی خود برای مشتری خرید می کنند. و یا سایتی دارند که امکان خرید برای مشتری بسیار سخت است و پیچیده است و بدتر از آن سایتی دارند که با صدها سایت دیگر کاملا مشابه است. مشکل کسانی که نماینده شرکت هایی چون حامی ، چارتر 724
این واقعا بزرگترین اشتباه ممکن برای یک آژانس مسافرتی است که با تکنولوژی زمان خود پیش نرود و به روز نباشد. استفاده هم زمان از شبکه های اجتماعی محبوب در ایران مثل اینستاگرام و تلگرام که همگانی هستند می توادن به شما کمک بسیاری کند.
به این فکر کنید که اگر شما 10 سال پیش به فکر ساخت یک وب سایت خرید بلیط هوایی می افتادید جایگاه زندگی شما در حال حاضر کجا بود؟ آیا همین زندگی که الان دارید را خواهید داشت؟ قطعا اینطور نیست. اگر 10 سال پیش به فکر شما رسیده بود که از مدل سنتی کسب و کار آژانس های مسافرتی خارج شوید و به صورت آنلاین کار کنید قطعا در حساب شخصی خودتان حداقل 20 میلیارد پول داشتید. اما هنوز هم دیر نشده است! شما می توانید از همین الان شروع کنید به شرطی که با علم و تکنولوژی زمان خود پیش بروید و بتوانید ایده های خود را عملی کنید.
کمترین کار ممکن این است که برای وب سایت ، کانال تلگرام و پیج اینستاگرام تولید محتوای منظم انجام دهید و آن ها را بروز نگه دارید. پیشنهاد می کنیم حتما مقاله های بازاریابی شبکه اجتماعی آژانس مسافرتی را بخوانید تا متوجه شوید چطور باید مطالب و مقالات خود را انتشار دهید و از چه مواردی باید پرهیز کنید.
راه حل چیست؟
یک آژانس مسافرتی حتما باید سایت داشته باشد. یک آژانس مشافرتی حتما باید تولید محتوا انجام دهد. یک آژانس مسافرتی حتما باید کانال تلگرام و پیج اینستاگرام فعال داشته باشد.همین امروز دست به کار شوید و آژانس خود را بررسی کنید و ببینید در کدام قسمت نیاز به بروزرسانی دارید.اگر اپلیکیشن ندارید حتما بسازید. اگر تولید محتوا انجام نمی دهید حتما انجام دهید.
توجه داشته باشید که روز به روز توجه کاربران به اینترنت و اپلیکیشن ها بیشتر خواهد شد. برای کاربر بسیار راحت تر است تا اپلیکیشن شما را با یک لمس باز کند تا اینکه بخواهد در مرحله اول مرورگر خود را باز و نام سایت شما را در آن تایپ کند! اگر بتوانید مراحل خرید بلیط را کاهش دهید یک قدم به موفقیت نزدیک تر خواهید شد.
اشتباه شماره هفت : عدم توجه به خریدهای احساسی
شاید اولین بار است که این کلمه به گوشتان می رسد. خرید احساسی! اصلا این چه معنا و مفهومی دارد؟ چرا یک خرید باید احساسی باشد؟ بگذارید یک مثال خیلی ساده و شفاف این گزینه را برای شما بگوییم.
شخصی قصد دارد یک اتومبیل لوکس و گران قیمت بخرد. به نظرتان کدام مواردزیر برایش اهمیت بسیاری دارد؟
اپشن های بیشتر نسبت به سایر ماشین های هم رده خود.
مصرف کم میزان بنزین
خدمان پس از فروش عالی
بدنه ی سفت و محکم
داشتن چندین ایربگ و ایمنی زیاد
به نظر شما کدام مورد معیار آن شخص است؟ اول جواب بدهید و بعد از آن ادامه ی متن را بخوانید.
جالب است بدانید که افرادی که اتومبیل لوکس و گران می خرند اصلا موارد گفته شده برایشان مهم نیست. آن ها اتومبیلی بخرند که مصرف سوخت پایینی داشته باشد و برعکس اتومبیل آن ها مصرف سوخت بالایی دارد. خدمات پس از فروش خوبی ندارند و قیمت آن ها هم چندین برابر است! اصلا این خرید دلیل منطقی ندارد.
پس چرا اتومبیل لوکس می خرند؟ دلیل اصلی خرید اتومبیل های گران قیمت چیست؟
بعضی از دلایل هیچ گاه به زبان آورده نمی شود و همین دلایل از اصلی ترین دلایل فروش یک محصول و یا خدمات هستند. میخواهیم با شما روراست صحبت کنیم و دلایل اصلی خرید اتومبیل لوکس را به شما بگوییم.
شخصی که می خواهد اتومبیل لوکس بخرد ، دلیل اصلی آن این است که بعد از خرید آن اتومبیل دیگران در مورد او چه فکری خواهند کرد؟ آیا در فکر دوستان و آشنایان او یک فرد مهم و خاص خواهد بود؟ همین یک دلیل کافی است که اتومبیل لوکس خود را بخرید.
تحقیقات نشان داده است دلیل اصلی خرید اتومبیل ظاهر آن است و اگر اتومبیلی ظاهری بهتری داشته باشد بیشتر فروش خواهد کرد حتی اگر قیمت آن اصلا معقول نباشد. شخصی که برای خرید اتومبیل به داخل نمایشگاه می رود نمی گوید اتومبیلی می خواهم که جلوی دوستانم کِلاس بگذارم و احساس غرور به من دست بدهد.
پس آیا شتاب اتومبیل های لوکس ، طرحی زیبای داخل آن و تمامی موارد گفته شده اصلا مهم نیست؟
مردم برای خرید یک کالا و خدمات ، احساسی خرید می کنند ولی به صورت منظقی دلیل خود را توجیه خواهند کرد. مثلا اگر به آن شخص بگوییم چرا این اتومبیل را خریده ای شروع می کند به گفتن اینکه این اتومبیل از یک موتور 2 لیتری توربو دارد، شتاب صفر تا صد کیلومتر آن 5 ثانیه است و ایمنی فوق العاده ای دارد. خواهید دید که هیچ وقت دلایل احساسی به زبان آورده نمی شود.
اشتباه بزرگ مدیران آژانس مسافرتی این است که فقط بر روی دلایل منطقی تمرکز می کنند و اصلا دلایل احساسی را مد نظر نمی گیرند. همواره به این موضوع فکر کنید که چرا باید شخصی به اروپا سفر کند؟
اگر با خودمان روراست باشیم میبینیم اغلب وسایلی که در منزل داریم یک دلیل احساسی پشت آن پنهان است. خرید تلویزیون بزرگتر ، خرید خانه ی بهتر ، خرید موبایل زیباتر و … این ها مواردی هستند که موقع خرید در ذهن خود مرور می کنیم که چرا این موبایل را بخرم و چه کار کنم تا بیشتر به چشم آید.
از الان شما این نکته را می دانیدکه پشت هر خریدی یک دلیل کاملا احساسی وجود دارد که هیچ وقت به زبان آورده نمی شود. اما اگر شما بتوانید این موارد را شناسایی و در مقاله ها و تور های خود بگویید فروشتان به صورت چشم گیری افزایش پیدا خواهد کرد.
بگذارید با یک مثال این موضوع را برای شما روشن کنیم:
شخصی می خواهد به اروپا و به کشور فرانسه سفر کند. حرفی که آن شخص به زبان می آورد این است که میخواهم چند روز در کنار خانواده خودم باشم تا آب و هوایمان عوض شود .
این بسیار عالی است که شخصی بتواند به مسافرت خارجی برود تا روحیه ی خود را عوض کند. اما دلایل احساسی در پشت این مسافرت خارجی چیست؟
مثل قبل با هم روراست صبحت می کنیم و در ذهن آن شخص برویم : من به فرانسه و شهر پاریس می روم تا همه بفهمند به یک مسافرت خارج از کشور و اروپایی رفته ام و اگر هر کجا حرف از فرانسه شد چند خاطره برای آن ها از سفرم به فرانسه بگویم تا احساس غرور به من دست بدهد.
قطعا در زمان بودنم در فرانسه چندین عکس هم در تلگرام و اینستا منتشر می کنم تا کسانی هم که نمی دانستند بفهمند ، مخصوصا آن دوستم که چند باری به استانبول سفر کرده بود و همش جلوی من از استانبول صحبت می کرد.
دیدید؟! دلایل احساسی بسیار قدرتمند هستند و باعث افزایش فروش شما خواهند شد به شرطی که شما بتواند آن ها را شناسایی و به زبان بیاورید تا آنکه برای تور بنویسید.
تور استانبول
هتل :
پرواز :
تاریخ حرکت :
شماره تماس :
راه حل چیست؟
از این به بعد شما می دانید دلایل اصلی خرید یک محصول و یا کالا چیست و پشت هر خرید یک دلیل احساسی می باشد. شما باید این دلایل را شناسایی کنید و در آژانس مسافرتی آن برای تولید محتوا استفاده نمایید. لازم نیست همه ی دلایل خرید یک تور هوایی را بگویید. گفتن یک دلیل کوچک هم می تواند برای شما کافی باشد.
ما در مدیر آژانس چه خدماتی به شما ارائه می دهیم؟
طراحی سایت
پشتیبانی و تولید محتوا کانال تلگرام
پشتیبانی و تولید محتوا پیج اینستاگرام
تولید محتوا برای وب سایت
برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های زیر در ارتباط باشید:
031-34361283
09136025523
دیدگاهتان را بنویسید