چطور با نظرات راضی مشتری ها افزایش فروش تور داشته باشم؟
پیش از این در مقاله ی چطور فروش تور از طریق تلگرام و اینستاگرام را به 10 عدد در ماه افزایش دهم به شما گفته بودیم که از طریق احساسات می توانید مشتری را ترغیب به خرید کنید. اما در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم چطور نظرات کاربران راضی باعث خواهد شد که افزایش فروش تور داشته باشید!
فرض کنید برای خرید یک گوشی تلفن همراه به فروشگاه موبایل در سطح شهر مراجعه می کنید. چندین مدل تلفن همراه با برندهای مختلف در ویترین روبروی شما قرار دارد. فروشنده سعی می کند برند چینی را به شما بفروشد که تابحال اسم آن را نشنیده اید! به دوست خود تلفن می کنید و دوست شما هم از این مدل گوشی خبر ندارد!
مشخصات سخت افزاری تلفن همراه با برند نا آشنا دقیقا با مدلی که شما در ذهن خود دارید یکی است حتی قیمت تمام شده آن هم کمتر می شود.
شما کمی با خودتان کلنجار می روید و در نهایت جرات این را پیدا نمی کنید این برند چینی نا آشنا را بخرید! اولین سوالی که در ذهن شما ایجاد می شود این است که دیگران در مورد خرید من چه فکری خواهند کرد؟ آیا مورد تایید قرار می گیرد؟!
هنگامی که مشتریان از شما تور تهیه می کنند از آن ها بخواهید یک فیلم 1 دقیقه ای از هتل محل اقامت و یا یک مکان گردشگری تهیه کنند و نام آژانس شما را در آن ببرند. انتشار چنین ویدیو هایی علاوه بر اینکه باعث افزایش اعتماد کاربرانی که تاکنون از شما خرید نکرده اند خواهد شد ، باعث می شود فروش شما به صورت چشم گیری افزایش پیدا کند.
به این مثال توجه کنید:
در سال 1964 یک خانم در آمریکا مورد حمله یک سارق قرار گرفت و با چاقو زخمی شد. این خانم بیش از 30 دقیقه درخواست کمک کرد و هیچکس حاضر به کمک نشد. در نهایت آن خانم بر اثر خونریزی جان خود را از دست داد. پلیس بررسی کرد که 38 نفر شاهد این ماجرا بودند. اما چرا هیچکس به آن خانم کمک نکرد؟
سوالی که ذهن دانشمندان را درگیر کرده بود و تصمیم گرفتند یک آزمایش انجام دهند تا علت این موضوع را متوجه شوند. دانشمندان یک آزمایش در دنیای واقعی انجام دادند. در حالی که یک فرد نقش یک فلج را بازی می کرد از روی ویلچر خود بر روی زمین می افتاد. این آزمایش در دو شرایط مختلف انجام شد.
در حالت اول:
در حالت اول همه ی افراد در آن محل غریبه بودند و هیچکس از ماجرا خبر نداشت. در این شرایط 85 درصد رهگذران به فردی که خود را از روی ویلچر بر روی زمین انداخت کمک کردند.
در حالت دوم:
در این حالت 5 نفر در صحنه وجود داشتند که 4 نفر از آن ها از آزمایش اطلاع داشتند. زمانی که فرد به ظاهر فلج خود را از روی ویلچر به پایین انداخت ، آن 4 نفر که از ماجرا خبر داشتند فقط نگاه کردند ، بدون آن که کمک کنند و منتظر واکنش فرد غریبه شدند.
جالب است بدانید فقط 31 درصد رهگذران حاضر به کمک به فرد فلج شدند. دانشمندان اسم این قانون را ( اثر نظاره گر ) نامیدند و بیان کردند که رفتار هر فرد به شدت تحت تاثیر اطرافیان می باشد و دوست دارد کاری را انجام دهد که مورد تایید جمع است.
افزایش فروش تور
برای افزایش فروش تور باید شما دقیقا همین کار را انجام دهید. افرادی را نشان دهید که از خدمات شما کاملا راضی هستند. هتل محل اقامت آن ها نزدیک به مراکز خرید و امکانات تفریحی است. این روش که مورد تایید افراد دیگری است و کاملا راضی هستند باعث خواهد شد افزایش فروش تور را تجریه کنید.
فرستادن یک ویدیو یک دقیقه ای و کسب رضایت از آژانس شما می تواند تاثیر عمیقی بر احساسات مشتری هایتان بگذارد و باعث افزایش فروش تور های شما شود و بگذارید دیگران شما را به یکدیگر معرفی کنند. اگر خودتان از خودتان تعریف کنید برای کاربرانتان خیلی سخت و غیر قابل باور خواهد شد ، اما اگر مشتری هایتان از شما تعریف کنند باعث می شود همه حرفشان را باور کنند.
دیدگاهتان را بنویسید