چگونه کاری کنیم مشتری ها در ساعت غیر اداری کمتر تماس بگیرند؟
در هر کسب و کاری باشید ، تماس گرفتن مشتری هایتان در ساعات غیر اداری برای شما ناخوشایند است.مدیران آژانس های مسافرتی همیشه جوری برنامه ریزی می کنند که مشتری هایشان در ساعات غیر اداری با آن ها تماس نگیرند زیرا باعث بر هم زدن آرامش آن ها خواهد شد و اعصاب و روان شما را به هم میریزند. گاهی اوقات هم شما مدیران دوست دارید گوشی تلفن همراه خود را به زمین بکوبید و سر مشتریان داد بزنید که این ساعت از شب زمان تماس گرفتن نیست.
همیشه عده ای هستند که مخل آسایش شما خواهند بود . مخصوصا در کسب و کار های آنلاین که مشتری فکر می کند چون کسب و کار آنلاین است پس باید به تلفن های من در ساعت غیر اداری پاسخ بدهند و هر زمان که دلم خواست می توانم با آن ها تماس بگیرم. این نکته را فراموش نکنید که اغلب افراد قبل از خواب گوشی تلفن همراه خود را چک می کنند و این خود باعث تماس گرفتن در نیمه های شب خواهد شد.
در بهترین حالت این است که شیفت کاری برای ساعت غیر اداری داشته باشید و خودتان را درگیر این موضوعات نکنید و با خیال آسوده به تفریح خود ادامه دهید. اما برعکس این قضیه شما در کنار دوستان و خانواده ی خود نشسته اید و همیشه باید به تلفن های مشتری هایتان پاسخ دهید که اغلب برای گرفتن قیمت از شما سوال می پرسند. پس راه چاره چیست؟
جواب تلفن ها را ندهم؟
با افرادی که در این ساعات تماس میگیرند با لحن بد صحبت کنم؟
تلفن همراه خود را خاموش کنم؟
شما می توانید موارد بالا را انجام دهید اما به یاد داشته باشید این آخرین باری خواهد بود که مشتری با شما تماس خواهد گرفت. هر چقدر هم که مشتری در ساعت نامناسبی تماس گرفته باشد نباید با مشتری با لحن بد صحبت کرد و یا تلفن همراه خود را خاموش کنید. در اینجا برای شما ۳ راه حل خواهیم گفت که می تواند شما را از دست این مشتریان نجات دهد.
اطلاع رسانی
به کاربران خود اطلاع رسانی کنید که در ساعت های غیر اداری هیچ گونه فعالیتی نخواهید داشت و دلیل این کار را توضیح دهید. برای مثال بگویید از ساعت ۹ شب به بعد با پشتیبانی آنلاین در ارتباط باشید و فقط پشتیبانی آنلاین است که جوابگوی شما خواهد بود. شاید با خودتان می گویید این کار باعث می شود مشتریانم را از دست بدهم!
اما مشتریان شما به دنبال کسانی هستند که با آن ها روراست باشد و به آن ها دروغ نگوید. شما همیشه اعلام می کنید ۲۴ ساعت آنلاین هستید اما وقتی مشتری در ساعت ۳ صبح با شما تماس میگیرد شما نمی توانید پاسخگو باشید. فرض کنید می خواهید از ۲ دوست خود درباره ی مسائل زندگی خود مشورت بگیرید. یکی از آن ها همیشه با شما روراست است و دیگری گاهی مواقع به شما دروغ می گوید. کدام یک را برای مشورت و راهنمایی انتخاب میکنید؟ دوستی که دروغ میگوید؟ یا کسی که با شما همیشه روراست است؟ مردم هم متوجه می شوند که پشتیبانی ۲۴ ساعته نمی تواند کاملا حقیقت داشته باشد.
پس اگر توان این را ندارید که ۲۴ ساعت به تماس های مشتریان خود پاسخ بدهید به آن ها اطلاع رسانی کنید که از یک ساعت به بعد شما نمیتوانید جواب آن ها را بدهید و بهتر است در ساعت های مشخص شده تماس بگیرند. دلیل آن هم می تواند به ساعت استراحت شما بازگردد. سلامتی و آرامش شما مهم تر از جواب دادن به خریداران احتمالی است. اگر شما نتوانید خوابی آرام داشته باشید فردای همان روز عملکرد شما به شدت کاهش خواهد یافت.
آموزش های خرید از سایت شما
سعی کنید آموزش ها و نحوه ی خرید بلیت و نحوه ی قیمت گرفتن از سایتتان را به گونه ای طراحی کنید که یک کودک ۷ ساله هم بتواند متوجه شود و به دیگران هم توضیح دهد. شما اغلب فراموش می کنید که خریداران و مشتریان شما میتواند ، مکانیک ، نقاش ، کارگر ساختمان و فروشنده باشند. فکر میکنید همه ی افراد می توانند به راحتی با تلفن همراه خود کار کنند و اگر گفتید وارد مرورگر خود شوید به راحتی مرورگر خود را باز کنند.
در حوضه ی کسب و کار شما ۶۰% افراد نمی دانند مرورگر چیست و یا نمیدانند اصلا سایت چیست! گاهی اوقات به صفحه ی تلگرام شما می گویند سایت. در این باره بارها با مشتریان صحبت کرده ایم و آن ها نمی دانستند مرورگر تلفن همراهشان در کجا قرار دارد و آیکون آن به چه صورت است که بتوانند قیمت ها را ببینند. حالا شما میخواهید این افراد از شما خرید کنند؟ افرادی که نمی دانند آیکون و اپلیکیشن مرورگر چیست!
سوال های تکراری
گاهی اوقات شما مجبورید به سوال هایی جواب بدهید که از نظر شما بسیار پیش پا افتاده است . در طول روز چند بار تماس می گیرند که نرخ کودک به چه صورت است؟ چند با تماس می گیرند تا بپرسند چگونه اعتماد کنند؟ چند بار تماس می گیرند تا بپرسند چند کیلو بار می توانند حمل کنند؟ این ها همان چیزی است که ما در پشتیبانی تلگرام به راحتی برای مشتریان شما بازگو خواهین کرد.
فقط کافی است برای کاربران خود در قالب اینفوگرافی ، متن ، عکس و داستان توضیح دهید و یا سوال های تکراری را در یک صفحه جمع آوری کنید تا کاربران خودشان بخوانند. چنانچه دوست دارید این کار به صورت حرفه ای برای شما اجرا شود می توانید از پشتیبانی تلگرام سایت مدیر آژانس استفادهه کنید.
دیدگاهتان را بنویسید