اعتماد به آژانس مسافرتی اینترنتی را چطور افزایش دهیم؟
در کسب و کارهای اینترنتی به ویژه آژانس های مسافرتی که به صورت اینترنتی فعالیت می کنند، اعتماد به آژانس مسافرتی همیشه حرف اول را می زند.شاید پیش خودتان بگویید این کار نیاز به پول فراوان دارد و باید مثل علی بابا تمامی بیلبوردهای منتهی به فرودگاه را اجاره کنیم و یا مثل سفرمی تراکت و کد تخفیف در بین مسافرین در پرواز پخش کنیم! برخی هم رسانه هایی مثل تلویزیون را برای این کار مناسب می بینند. البته استفاده از سلبریتی ها هم فکر بدی نیست!
اما اعتماد به آژانس مسافرتی فقط از این طریق به وجود می آید؟ تبلیغات در تلویزیون؟ اجاره بیلبوردهای شهری؟ تبلیغات در فرودگاه و هواپیما! درست است که این روش ها بسیار مناسب است اما نیاز به پول بسیاری دارد. در این مقاله قصد داریم چند کار ساده را به شما معرفی کنیم تا بتوانید اعتماد کاربران را افزایش دهید. البته شرط اون لازمه ی فعالیت داشتن در یکی از شبکه های اجتماعی است که بتوانید از طریق آن شبکه به کاربران خود اطلاع رسانی کنید.
اعتماد به آژانس مسافرتی باعث افزایش فروش و تبلیغ دهان به دهان برای شما خواهد شد. شخصی که تا کنون از شما خرید نکرده است و می خواهد اولین خرید خود را انجام دهد بارها در آستانه ی خرید قرار می گیرد. خرید برای مشتری ترسناک و دردناک است و حس عدم امنیت در لحظه ی خرید تمام وجود او را می گیرد. به خصوص برای خرید هایی که هنوز برای ما تبدیل به عادت نشده است و یکی از دلایل آن عدم اعتماد به سایت شماست.
جالب است بدانید طی یک آزمایش که برای یک آژانس مسافرتی انجام دادیم متوجه شدیم 80% اعضا آن کانال تاکنون هیچ خریدی انجام ندادند. برای مثال یک کانال 20 هزار نفری تنها 4,000 نفر خرید کرده اند و 16,000 نفر دیگر هنوز هیچ خریدی انجام نداده اند! از این میان 20 درصد افراد هنوز جرات این را پیدا نکرده بودند که به سایت اطمینان کنند و این 20 درصد یعنی 4,000 نفر دیگر! یعنی به همان اندازه که تاکنون از شما خرید کرده اند. پس با جلب اعتماد کاربران فروش شما نزدیک به دو برابر باید افزایش پیدا کند.
1- گذاشتن نظر مشتریان راضی و خشنود
در سال 1968 یک آزمایش توسط لاتان و دارلی بر روی تعدادی از شرکت کنندگان در یک اتاق که مشغول به پاسخگویی به امتحان بودند ، انجام گرفت. هنگام برگزاری امتحان دودی از زیر در وارد اتاق امتحان شد. این آزمایش در سه مرحله مجزا انجام گرفت.
- در اولین آزمایش فقط یک نفر داخل اتاق بود و از اجرای آزمایش خبر نداشت.
- در آزمایش دوم سه نفر در اتاق بودند که دو نفر از آنها همکاران آزمایشگر بودند و وقتی دود وارد اتاق میشد خود را بیتفاوت نشان میدادند و هیچ اقدامی نمیکردند.
- در آزمایش سوم سه نفر در اتاق بودند و هیچکدام از برگزاری آزمایش خبر نداشتند و بیاطلاع بودند.
جواب این آزمایش بسیار جالب است:
در آزمایش اول که شخص تنها در اتاق بود ۷۵ درصد شرکتکنندگان بیرون رفتند و وجود دود را گزارش کردند.
در آزمایش دوم که دو نفر از همکاران آزمایش گر بوند ، تنها 10 درصد افراد وجود دود را گزارش دادند.
درآزمایش سوم که هر سه شخص از وجود آزمایش بی خبر بودند تنها 38 درصد وجو دود را گزارش دادند.
این آزمایش نیز نشان میدهد ما برای مطمئن شدن از اینکه کارمان درست است یا خیر به دیگران نگاه میکنیم، به خصوص زمانی که شک داریم و نمیدانیم کار درست کدام است. تصمیمات خرید ما به شدت تحت تاثیر دیگران است. ما اغلب کاری را میکنیم که مورد تایید جمع دیگران باشد.
قبل از خرید تور و بلیط هوایی نظر مشتریان راضی و خشنود رابرای کاربران پخش کنید. دقت داشته باشید منظور ما نوشتن کامنت و یا گرفتن اسکرین شات از نظر مشتریان راضی و خشنود نیست، زیرا اغلب افراد اعتقاد دارند که متن پیام می تواند توسط خود شما نوشته شده باشد. پس راه حل های دیگر اعتماد به آژانس مسافرتی چیست؟
فرستادن صدای کاربران ( voice ) : از مشتریان قبلی که از شما خرید کرده اند خواهش کنید که نحوه ی خدمات رسانی و پشتیبانی شما را ارزیابی کنند و به صورت voice برای شما بفرستند. البته تاکید کنید که نام آژانس شما حتما در صحبت هایشان بگویند. این روش باعث می شود در حالت معمول 100 صدای ضبط شده از کاربران راضی و خشنود داشته باشید.
گرفتن فیلم و عکس توسط کاربران : حتما در کسب و کار خود مشتریان وفاداری دارید که خرید هایشان را از شما انجام می دهند. از مشتریان وفادار خود خواهش کنید در سفر های خارجی خودشان یک فیلم یک دقیقه ای برای شما ارسال کنند. در این فیلم از نحوه ی پاسخگویی و رزرو ، اعتماد به شما صحبت کنند. و بازهم مثل قبل اسم آژانس شما نیز گفته شود.
شاید پیش خودتان بگویید کدام فردی چنین کاری انجام می دهد؟! طی یک آزمایش که برای یک سایت انجام شد از هر 3 نفر ، 1 نفر برای آن سایت voice فرستاد و از این کار استقبال کردند. پس مطمئن باشید افرادی هستند که از این کار استقبال کنند.
2- تولید محتوا اعتماد به آژانس مسافرتی را افزایش می دهد
یکی از راه حل هایی که بسیار سریع به شما جواب خواهد داد تولید محتوای عالی برای کاربران سایت در کانال تلگرام و پیج اینستاگرام می باشد. تولید محتوای عالی باعث می شود کاربران ، شما را به عنوان یک متخصص بشناسند.
اگر در یک حوزه خاص فعالیت دارید برای آن حوزه خاص تولید محتوا انجام دهید. مثلا اگر در حوزه ی فروش بلیط ارزان و چارتری فعالیت می کنید برای همین افراد محتوا تولید کنید. اگر در حوزه تورهای استانبول و یا تفلیس فعالیت دارید . تولید محتوا برای همان شهر انجام دهید و کانال خود را با مطالب غیر مرتبط پر نکنید. بسیار دیده شده است که افراد در حوزه ی تورهای اروپایی فعالیت ندارند اما برای ونیز ایتالیا محتوا تولید می کنند و یا عکس های مکان شگفت انگیز سوئد و کانادا را در کانال یا اینستاگرام انتشار می دهند.
کابران باید به شما ، به عنوان یک متخصص نگاه کنند.اگر توانستید دید کاربران را با تولید محتوا به این سمت تغییر دهید دیگر کسی جرات نمی کند از شما این سوال را بپرسد چطور بفهمم بلیط های من صادر خواهد شد و یا اینکه شما کلاه بردار نیستید! در کسب و کارتان با تولید محتوای عالی نشان دهید شما یک آژانس متخصص در یک زمینه ی پرواز چارتر ویا تورهای استانبول هستید.برای اطلاعات بیشتر مقاله ی ۳ دلیل مهم تولید محتوا برای آژانس مسافرتی را مطالعه کنید.
3- گرفتن فیلم و عکس از محیط کارتان
داشتن یک هویت واقعی و نشان دادن آن به کاربران شبکه های اجتماعی می تواند حس اعتماد به آژانس مسافرتی را به آن ها بازگرداند. خودتان را جای افرادی بگذارید که میخواهند از شما خرید انجام دهند ، یک سایت خرید بلیط هوایی که ادعاهایی را دارد که همه می کنند. اولین سایت ، اولی موتور جستجو ، خدمات با کیفیت ! آیا گفتن این موارد باعث اطمینان کاربران به شما خواهد شد؟ هیچکس را نمیشناسید و باید بدون شناخت خرید انجام دهید. تنها یک آدرس در صفحه درج شده که معلوم نیست آیا این آدرس حقیقی باشد یا خیر؟!
دوربین خود را بردارید و چند عکس در زوایای مختلف از محل کار و یا شرکت خود بگیرید. همچنین اگر در تلگرام پشتیبانی دارید ، عکس خودتان را روی آن بگذارید. باید مردم متوجه شوند که شما کسب و کاری با دو یا چند نیرو متخصص هستید. با این کار شما این حس در مشتری ایجاد می شود که در پشت سایت شما افرادی حقیقی مشغول به فعالیت هستند. از نشان دادن خودتان به کاربران نترسید.
اعتماد به آژانس مسافرتی تنها با چند تکنیک ساده امکان پذیر است و نیاز یه هزینه های هنگفت ندارد. در آینده تیم مدیر آژانس روش های بیشتری را برای شما خواهد گفت ، اما پایه و اساس همین 3 روش گفته شده می باشد. اگر فکر می کنید شما هم روش موثر تری دارید آن را در قسمت نظرات برای ما ارسال کنید.
دیدگاهتان را بنویسید