آموزش سئو آژانس مسافرتی قسمت اول دامنه وب سایت
اولین قدم در سئو آژانس مسافرتی دامنه وب سایت شما می باشد . معیارها و پارامتر هایی در انتخاب دامنه وجود دارد که می تواند در نتایج جستجو گوگل تاثیر گذار باشد. پس این معیارهارا به خوبی رعایت کنید تا بهترین نتیجه برای شما حاصل شود.
این آموزش از سری آموزش های سئو آژانس مسافرتی و ترفندهایی برای بالا بردن رتبه گوگل می باشد . لطفا برای خواندن سایر قسمت های آموزش به صفحه مورد نظر مراجعه نمایید.
1- کلمه کلیدی در دامنه : اگر کلمه کلیدی در دامنه شما به کار رفته باشد نسبت به سایتی که هیچ کلمه کلیدی در آن وجود ندارد زودتر رشد خواهد کرد.
برای مثال از بین دو دامنه ی www.charter.ir و www.farhadgasht.ir دامنه ی www.charter.ir در جستجو کلمه ی چارتر ، سریع تر در جستجو گوگل قرار می گیرد.
پس سعی کنید هنگام انتخاب نام دامنه کلمه کلیدی در آن وجود داشته باشد.
2- کلمه کلیدی در اول نام دامنه : دامنه ای که کلمه کلیدی در اول نام خود دارد نسبت به دامنه ای که اصلا کلمه کلیدی در آن تکرار نشده و یا در وسط و آخر دامنه تکرار شده رتبه بهتری در گوگل خواهد گرفت و تاثیر مستقیم بر روی سئو آژانس مسافرتی آن دارد.
برای مثال از بین دو دامنه ی www.charteriranzamin.ir و دامنه ی www.iranzamincharter.ir دامنه ی www.charteriranzamin.ir در جستجو کلمه ی چارتر ، سریع تر در جستجو گوگل قرار می گیرد.
3- تمدید دامنه بری سئو آژانس مسافرتی : دامنه ای که تا 5 سال آینده تمدید دارد نسبت به دامنه ای که 1 سال تمدید دارد ، ارزش بیشتری نزد گوگل دارد و بر روی سئو وب سایت آژانس مسافرتی شما تاثیر گذار است.
سعی کنید دامنه های خود را 5 ساله تمدید کنید
4- سن دامنه در سئو آژانس مسافرتی : در نزد گوگل دامنه ای که 5 سال است فعالیت می کند نسبت به دامنه ای که 6 ماه از فعالیت آن نگذشته ، ارزش بیشتری دارد.
5- اعتبار دامنه : سعی کنید برای پسوند دامنه از .com و یا .ir استفاده نمایید. استفاده از پسوند هایی نظیر .biz و .us به علت اینکه سایت های زیادی به صورت اسپم روی این دامنه ها آورده شده اند و گوگل تمرکز ویژه ای بر روی این دامنه ها دارد.
6- رتبه بندی محلی : دامنه ی ملی ir با داشتن کد کشوری رتبه بهتری نسبت به دامنه های سایر کشور ها در ایران کسب می کند ، اما در رتبه ی جهانی دامنه های com عملکرد بهتری در موتور های جستجو دارد.
7- مالک دامنه : هنگامی که شما یک دامنه را در جهان ثبت می کنید مشخصات دامین به نام شما ثبت خواهد شد و چنانچه تخلفی از سوی شما روی یکی از دامنه ها صورت بگیرد و شما به عنوان اسپم شناخته شوید ، گوگل سایت های دیگر شما را با توجه بیشتری رصد خواهد کرد. پس مواظب باشید کاری نکنید که دامنه شما اسپم شناخته شود.
چند نکته برای انتخاب نام دامنه که تاثیری بر سئو آژانس مسافرتی ندارد:
این موارد بر روی سئو وب سایت آژانس مسافرتی شما تاثیر ندارد ، اما بهتر است برای درک بهتر و شناخت مخاطب آن ها را رعایت کنید.
کوتاه بودن نام دامنه : سعی کنید نام دامنه شما کمتر از 8 حرف باشد ، زیرا اثر ماندگاری آن در ذهن بیشتر خواهد شد.
عدم استفاده از عدد : تا جایی که ممکن است از عدد در سایت خود استفاده نکنید. استفاده از عدد تایپ نام سایت شما را برای کاربرانتان سخت خواهد کرد.
عدم استفاده از خط تیره : افراد کلاه بردار و کسانی که می خواهند یک سایت مشابه همانند سایت دیگری داشته باشند تا بتوانند سو استفاده کنند از خط تیره در دامنه استفاده می کنند تا شبیه به نام دامنه مورد نظر باشد.
راحتی در نوشتن نام دامنه : یکی از مواردی که بسیار اهیت دارد و به آن توجه نمی شود استفاده از حروفی و کلماتی است که به راحتی تایپ خواهد شد. برای مثال نوشتن آدرس سایت هتل سرای ارغوان به انگلیسی بسیار سخت است و شما باید نام دامنه را hotelsaraarghavan.com بگذارید! پس سعی کنید در درجه ی اول از دید کاربرانتان به سایت نگاه کنید و ببیند تایپ کردن نام سایت شما آسان است یا خیر؟
دیدگاهتان را بنویسید