داستان شروع مدیریت کانال تلگرام آژانس های مسافرتی

بررسی کانال های آژانس مسافرتی

با یک بررسی ساده از ده ها آژانس بزرگ مسافرتی متوجه این موضوع شدیم که تمامی پست ها ، تورها ، آفرها ، ویزا ها و … در ساعت غیر مناسب روی کانال قرار می گیرد و یا یک عکس مشترک و بی کیفیت در همه ی کانال ها وجود دارد. کمی جلوتر رفتیم و دیدیم بسیاری از آژانس ها با یک فونت بسیار بد بر روی بک گراندی از گل و چمن قیمت آفرهای خودشان را زده اند!

پیش خودمان گفتیم حتما این آژانس گرافیست ندارد ، سراغ آژانس های بزرگتر رفتیم و دیدیم که گرافیک عکس ها کمی بهتر شد اما متن و کپشن های آن ها خیلی خراب است! همچنین ساعت قرار گیری پست ها هم چک کردیم بسیار نا مناسب بود!

بعد از بررسی بیش از ۱۰۰ کانال آژانس مسافرتی به این نتیجه رسیدیم که هیچ متخصصی در آژانس های داخلی وجود ندارد که بر روی شبکه های اجتماعی تلگرام آژانس ها کار کند ( به غیر از سایت علی بابا و سفرمی ) . پس دست به کار شدیم و برای چند کانال بر اساس نیازی که داشتند شروع به کار کردیم و نتیجه فراتر از چیزی بود که انتظار داشتیم.

خیلی زود عکس هایی که برای کانال ها میساختیم در بین آژانسی ها پخش میشد. انگار که ما شده بودیم مرجع آژانس ها، هر مطلب و عکسی قرار می دادیم خیلی زود کپی می کرند ، بعد از آن با استفاده از روش هایی جلوی کپی کردن را گرفتیم. از اولین پست تیم مدیر آژانس در کانال تلگرام نزدیک به ۳ سال می گذرد و در این ۳ سال با روش های آزمون و خطا به یک الگو ثابت دست پیدا کردیم که می تواند کاربران شما را به مشتری تبدیل کند.

نقش شبکه های اجتماعی در زندگی

نگاهی مختصر به شبکه های اجتماعی

وقتی امروز صبح که از خواب بیدار شدید اولین کاری که کردید چه بود؟ شاید چند دقیقه وقت گذاشتید چای درست کردید و یا میوه خوردید. شاید هم موبایل خودتون را با چشم های خواب آلود برداشتید تا مطالبی که در طول شب برای شما ارسال شده است را ببینید! طبق پژوهشی که اخیرا بین افراد ۱۸ تا ۳۰ سال انجام شده است ، ۹۰% افراد اولین کاری که بعد از بیدار شدن انجام می دهند چک کردن شبکه های اجتماعی خودشان است. حتی قبل از اینکه از تخت خواب خود بیرون بیایید!

فیس بوک هم اکنون ۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ نفر عضو دارد که بیش از یک میلیارد آن ها با تلفن همراه هستند . اگر فیس بوک یک کشور بود الان سومین کشور پرجمعیت دنیا محسوب میشد. پس ما شبکه های اجتماعی را به عنوان عضوی از زندگیمان پذیرفته ایم. نگاه اکثر مردم به آن برای گشت و گذار و تفریح و گذراندن وقت است اما نگاه شما مدیران آژانس باید فراتر از مردم عادی باشد.

در دنیایی که افراد ، صفحه ی تلفن های همراه خود را بیشتر از چهره ی خود در آینه می بینند شما مدیران آژانسهای مسافرتی باید از این فرصت طلایی استفاده کنید آن ها را به سمت خود جذب کنید. شاید پیش خودتان می گویید تا الان هم همین کارها را انجام می داده ام! و سعی داشتم مخاطبان را به سمت کانال تلگرام جذب کنم! اما باید بدانید نحوه ی صحیح پست گذاری و بازاریابی شبکه های اجتماعی چیزی فراتر از کپی کردن متون و قرار دادن آن در کانال خودتان است! شما باید برای کانال تلگرام خود یک هدف و یک استراتژی داشته باشید.

شما مدیران آژانس ها می دانید که شبکه های اجتماعی می تواند در کسب و کارتان بسیار تاثیر گزار باشد به خصوص شبکه اجتماعی تلگرام که پیام های شما به صورت مستقیم برای کاربر ارسال می شود. تلگرام در ایران هم اکنون یکی از محبوب ترین شبکه ی اجتماعی می باشد و بیش از ۳۵,۰۰۰,۰۰۰ عضو فعال تلگرام در ایران وجود دارد . یادتان باشد تنها چند اشتباه کوچک می تواند شما از گردانه ی رقابت خارج کند و رقیبانتان را به جای شما بنشاند.

چرا مدیر آژانس؟

چرا باید مدیر آژانس را انتخاب کنیم؟

  ۳ سال است به صورت مداوم تمامی روش ها را به کار برده ایم و بهترین و کارآمد ترین روش ها را برای کانال شما انتخاب میکنیم.

  همیشه در کنار آژانس های مسافرتی بودیم و حتی یک سال در یک آژانس مسافرتی مشغول به کار شدیم تا از نزدیک با مردم و مشکلات آژانس ها آشنا شویم.

  به صورت تخصصی در حوزه گردشگری فعالیت می کنیم و از تمامی قوانین بلیط های هوایی ، تور و هتل اطلاع داریم.

  بیش از ۱۰ کانال تلگرام را مدیریت می کنیم و یک تیم متخصص (گرافیست ، تولید محتوا ، طراح استراتژی ) در این زمینه داریم.

خودمان هم می توانیم در کانال تلگرام پست بگذاریم

چرا باید مدیر آژانس این کار را انجام دهد؟

بسیاری از مدیران آژانس ها خودشان این کار را انجام می دهند و تمامی وقت خود را صرف این کار می کنند که پست بعدی خود را چگونه قرار دهم؟ چه مطلبی باید بگذارم تا کاربران شبکه ی اجتماعی را بعد از تبلیغات در کانال نگه دارم؟ روزانه چند پست قرار دهم و بهترین ساعت پست گزاری چه زمانی است؟

این دلشوره نگرانی و اضطراب برای گذاشتن پست هایی با محتوای عالی می تواند شما را از دیگر کارهای مهم بازدارد به علاوه اینکه شما در همه حال باید به روند پست گذاری خود ادامه دهید. در مهمانی ها ، در مجالس ، در کنار دوستان و خانواده ، و فرصت بودن کنار دوستان و خانوادتان را از دست می دهید!

همچنین زمان برای شما مدیران آژانس بسیار اهمیت دارد و همیشه از کمبود شکایت می کنید ! زیرا قصد دارید تمامی کارها را خودتان انجام دهید. پس در هر شرایط نمی توانید کانال خودتان را به روز نگه دارید در حالی که مدیر آژانس در همه ی شرایط کانال شما را به روز نگه می دارد حتی در روزهای تعطیل!

متمایز شدن از سایر رقبا

آژانس شما باید با دیگران تفاوت داشته باشد

ما همه ی تلاش خود را می کنیم که پست هایی که قرار می دهیم از سایر رقبا شما را جدا کند و با یک طراحی منحصر به فرد برای هر آژانسی فعالیت می کنیم. برای مثال با استفاده از رنگ سازمانی شما طراحی های پست های شما را انجام می دهیم.

تعریف استراتژی برای کانال یکی از مهم ترین کارهایی است که قبل از شروع باید انجام شود. اگر شما یک هدف و استراتژی نداشته باشید یعنی بدون هدف دارید جلو می روید و پست هایی که می گذارید هم بدون هدف خواهد بود. ما برای شما یک استراتژی تعیین می کنیم.

رضایت مشتری های شما از کانالتان بالا خواهد رفت و بعد از چند روز اگر نظرسنجی بگذارید خواهید دید که کاربرانتان نسبت به قبل توجه بیشتری به کانال شما خواهند داشت و در نتیجه رضایت آن ها بیشتر خواهد شد.

هزینه ی مدیریت

هزینه ی مدیریت پیج تلگرام ماهانه چقدر است؟

هزینه ی مدیریت تلگرام آژانس های مسافرتی به صورت ماهانه محاسبه خواهد شد و در ماه اول طی دو مرحله (قبل از شروع کار و زمان شروع کار) و از ماه دوم به بعد در اولین روز شروع فعالیت کل مبلغ از طریق درگاه بانک یا انتقال وجه باید به حساب مدیر آژانس واریز شود.

در حال حاضر سه پکیج مختلف برای آژانس های مسافرتی در نظر گرفته ایم که با توجه به نیاز شما می توانید پکیج دلخواه را انتخاب کنید. این پکیج ها به میزان فعالیت شما بستگی دارد.

برنزی

5,500,000ريال550 هزار تومان
  • 5GB فضا
  • بینهایت پهنای باند
  • بینهایتایمیل
  • 2 MySQL دیتابیس
  • رایگان سرویس

سخن پایانی

این نکته را به یاد داشته باشید

بسیاری از آژانس های مسافرتی گمان می کنند هزینه های مدیریت تلگرام سنگین می باشد و یا یک کانال تلگرام ارزش این همه هزینه کردن را ندارد! اما باید بدانید تنها هزینه ی یک ماه تبلیغ در سایت های بزرگ همانند ورزش سه ، ۸ میلیون تومان خواهد بود! یک ماه تبلیغ بر روی بیلبورد های شهری بالای ۶ میلیون تومان خواهد بود! لطفا قیمت ها را خودتان مقایسه کنید تا متوجه این موضوع شوید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن موبایل های هوشمند همه ی کارهای یک شخص از طریق موبایل و در چند ثانیه انجام خواهد شد، حتی دیگر لازم نیست برای پرداخت اقساط و قبوض به بانک مراجعه کنید و این قدرت در دست همه ی افراد است که شما باید از آن استفاده کنید و در این میان حدود ۳۵,۰۰۰,۰۰۰ ایرانی در تلگرام وجود دارند که پیش از این تعداد کمی آژانس به صورت حرفه ای بر روی آن ها کار کرده اند. این یعنی یک معدن طلا که هنوز کسی آن را استخراج نکرده است.

روش های غلط پست گذاری گذشته و ذهنیت بد نسبت به تلگرام و شبکه های اجتماعی : شما در گذشته روش های اشتباهی را برای پست گذاری انتخاب کرده اید و بعد از گذشت چند ماه دلسرد می شوید و پیش خودتان می گویید که تلگرام هیچ فایده ای ندارد. درست مثل این است که در یک خیابان در بالای شهر یک تعمیرگاه اتومبیل باز شود ، بعد از چند ماه تعمیرگاه اتومبیل متوجه می شود که شغل تعمیرکاری خوب است اما مکانی که انتخاب کرده است خوب نبوده. پس تلگرام و شبکه های اجتماعی مشکلی ندارند این شما هستید که باید بهترین استفاده را از آن بکنید.