سئو اولیه آژانس های مسافرتی دارای وایت لیبل
یکی از مشکلات نمایندگان چارتر 724 و سایر وب سایت هایی که از وایت لیبل استفاده می کنند قرار گرفتن در لینک های جستجو گوگل می باشد. آرزوی هر آژانس مسافرتی است که با سرچ کلمه ی بلیط چارتر اولین لینک جستجو در گوگل باشد.
هر سایت نیاز به مراقبت و نگهداری دارد تا بتواند لینک 1 گوگل را بدست آورد. شما هم می توانید سایت خودتان را به رتبه 1 گوگل برسانید. در این مقاله ما اولین قدم برای سئو وب سایت آژانس هواپیمایی دارای وایت لیبل را به شما خواهیم گفت و شما باید قدم به قدم این مراحل را انجام دهید تا بتوانید به نتیجه ی دلخواه خود برسید.
متا تگ چیست؟
اگر بخواهیم توضیحی مختصر در مورد متا تگ ها داشته باشیم میتوان آن را راهنمایی برای کاربران و موتورهای جستجو دانست که درک بیشتری از آنچه در سایتتان انجام می گیرد داشته باشند. این راهنمایی برای موتورهای جستجو بصورت مستقیم و برای کاربران بصورت غیر مستقیم انجام می پذیرد. بدین صورت که موتورهای جستجو با استفاده از اطلاعات متا تگ ها ، بهترین و مفید ترین سایت ها را به کاربرانی که جستجو میکنند نمایش میدهند تا کاربران برای پیدا کردن نتیجه ی جستجو شده ی خود دچار سردرگمی نشوند.
با توجه به توضیحات بالا نمایندگانی هستند که با دادن اطلاعات غلط و یا استفاده از متن بیش از مجاز سعی در کسب بازدید و نتیجه ی بهتری هستند که با توجه به پیشرفت فوق العاده ی هوشمندی در موتورهای جستجو نتیجه ی عکس میگیرند و سایتشان بصورت موقت یا حتی در مواردی بصورت دائم از نتایج جستجو کنار گذاشته می شوند.
به عکس زیر با دقت نگاه کنید
اگر به عکس بالا دقت کنید متوجه خواهید شد که تعداد کلمات کلیدی وب سایت بسیار بسیار زیاد می باشد ، همچین در توضیحات سایت بارها و بارها کلمات تکراری به کار برده است. در ادامه توضیح می دهیم چطور این کلمات را به بهترین نحو در سایت خود قرار دهید.
حالا به عکس زیر نگاه کنید
مواردی که در عکس قبلی به آن اشاره کردیم در پنل کاربری خودتان از قسمت
تنظیمات سایت – تنظیمات قالب
قابل تغییر و ویرایش هستند.
اشتباهات رایجی که در بین نمایندگان انجام می شود
همانطور که در عکس اول بالا به شما نشان دادیم ، اغلب سایت ها قسمت عنوان سایت ، توضیحات سایت و کلمات کلیدی سایت را به اشتباه وارد می کنند که این مورد باعث می شود نه تنها رتبه آن ها بهتر نشود ، بلکه گوگل آن سایت را به علت استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی جریمه می کند.
کلمات کلیدی یعنی چی؟
محتوای بخش کلمات کلیدی در متا تگی بنام Keywords قرار میگیرد و وظیفه ی آن نمایش کلمات مرتبط با کسب و کار شما به موتور های جستجو است.به طور ساده منظور از کلمه ی کلیدی این است که سایت شما با چه کلمه ی بخصوصی در گوگل جستجو شود! برای مثال:
اگر در گوگل کلمه ی خرید بلیط هواپیما را جستجو کنید ، خواهید دید که هزاران سایت در لیست جستجو گوگل قرار خواهند گرفت و این همان کلمه کلیدی می باشد که باعث شده شما به آن سایت هدایت شوید.
حالا در نظر بگیرید برای یک صفحه (فرقی نمی کند صفحه اصلی باشد یا صفحات وبلاگ) از وب سایت نهایتا 2 یا 3 کلمه کلیدی باید انتخاب شود. یک بار دیگر به اول صفحه بروید و ببینید کلمه ی کلیدی صفحه اصلی وب سایت ذکر شده چند مورد است؟ بیش از 100 مورد کلمه ی کلیدی برای این وب سایت مشخص شده است که این کار کاملا اشتباه می باشد.
استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در وب سایت
فرض کنید همین الان یک روزنامه در دست دارید . صفحات را ورق بزنید به صفحه حوادث روزنامه بروید. یک تیتر نظر شما را به خودش جلب می کند ، تیتر اینگونه است : قاتل 3 کودک با بدترین وضعیت در دام پلیس افتاد
حالا تصمیم می گیرید متن زیر تیتر را بخوانید و متن زیر تیتر به این صورت است:
قاتل 3 کودک ، پلیس قاتل را گرفت ، قاتل ها ، قاتل دام پلیس ، پلیس و قاتل ، دام پلیس افتاد ، 3 کودک قاتل ، کودک های پلیس و قاتل ، دام قاتل برای گودک
اصلا فهمیدید چی خواندید؟ آیا این نوع متن از نظر شما قابل قبول است؟ در بهترین حالت از این روزنامه برای تمیز کردن شیشه ها استفاده خواهید کرد و یا آن را به گوشه ای پرت می کنید.
شما دقیقا حکم گوگل را دارید و آن روزنامه هم سایت شماست . اگر از یک کلمه و یا کلمات مشابه بسیار در سایت خود استفاده کنید گوگل نهایتا به عنوان شیشه شور از سایت شما استفاده میکند و در بدترین حالت شما را دور می اندازد. درست همانند سایتی که در اول صفحه معرفی کردیم.
در عکس اول صفحه شما می بینید که در قسمت عنوان سایت ، در توضیحات و در کلمات کلیدی ده ها بار کلمه های بلیط ، چارتر ، هواپیما تکرار کرده است و ضربه بزرگی به سایت خودش وارد نموده. اگر شما 5 سال پیش این روش را استفاده می کردید رتبه سایتتان بالا می آمد ، اما با پیشرفت ربات های گوگل ، اگر به چنین مواردی برخورد کنند آن سایت را به عنوان کلاه بردار خواهند شناخت.
چطور بهترین عنوان را برای سایتم بنویسم؟
برای نوشتن عنوان سایت چند نگته را باید حتما رعایت کنید این نکات عبارتند از
- با کلمه کلیدی عنوان سایت شروع شود: مثلا خرید بلیط چارتر
- بیش از 1 بار کلمه کلیدی به کار نبرید
- یک عنوان مناسب با 70 کاراکتر باید داشته باشد
برای درک بهتر درباره ی نوشتن عنوان وب سایت بهتر است مقاله ی ( آموزش سئو آژانس مسافرتی قسمت دوم عنوان صفحه ) را بخوانید.
چطور بهترین توضیحات را برای وب سایتم بنویسم؟
بخش «توضیحات سایت» در پنل مدیریت چارتر 724 قسمتی مهم در بهینه سازی و سئوی وب سایت های شما به شمار می رود. محتوای این قسمت در متا تگی بنام Description قرار می گیرد و وظیفه ی آن نشان دادن خلاصه ای از فعالیت هایی است که در سایت شما رخ میدهد.
این متا تگ از مهم ترین متاهای موجود می باشد و در استفاده از آن باید دقت کافی را لحاظ کرد.
طول این متا چقدر باید باشد؟ سایت ها و سئو کاران زیادی ادعا میکنند که از تعداد واژه ها و کلمه های ثبت شده در این متا تگ با خبرند و حدودی بین 130 تا 300 کاراکتر را تعیین میکنند. البته این استراتژی غلط نیست ولی گوگل ثابت کرده که تعداد کلمه ها و واژه های استفاده شده در این تگ اهمیت زیادی ندارد و در صورت مفید بودن و چینش خوب کلمات در کنار هم حتی اگر 300 کاراکتر هم باشد آن را بطور کامل نمایش میدهد! پیشنهاد ما نوشتن توضیحاتی زیر 300 حرف است.
چه چیزی در این متا تگ بنویسیم؟ باید توجه داشته باشید که تا میتوانید از کلمات کلیدی و اصلی سایت خود تا 130 کاراکتر اول استفاده کنید. منظور از کلمات کلیدی کلماتی هستند که برای کسب و کار شما از اهمیت زیادی برخوردار هستند ولی این کلمات باید به گونه ای در کنار هم قرار بگیرند که تشکیل جمله دهند. استفاده از کلماتی که با کلمه ی قبلی خود ارتباطی ندارد تنها این را به موتورهای جستجو القا میکنند که شما قصد سو استفاده از این متا را دارید.
متن نمونه ای که با توضیحات بالا همخوانی دارد تقریبا بدین صورت است : آژانس هواپیمایی مدیر آژانس در زمینه ی خرید بلیط هواپیما و بلیط قطار و همچنین رزرو هتل فعالیت دارد که خرید بلیط چارتر هواپیما را بسیار آسان نموده است.
در متن نمونه ی بالا ما از کلماتی مثل آژانس هواپیمایی ، خرید بلیط هواپیما ، بلیط قطار ، رزرو هتل و خرید بلیط چارتر هواپیما استفاده کردیم ولی چینش آن بصورتی است که هم کاربران و هم موتورهای جستجو به راحتی آن را درک میکنند. (متن نمونه تنها جهت فهم بهتر توضیحات نوشته شده و شما باید متن مخصوص به خود را بنویسید)
چطور بهترین کلمات کلیدی را در وب سایتم بنویسم؟
بسیاری از متخصصین سئو و بهینه سازی معتقدند دوره ی استفاده از این متا تگ به پایان رسیده و گوگل دیگر اهمیتی برای آن قائل نیست. در قدیم موتور جستجوی گوگل به هوشمندی زمان حال نبود و برای پیدا کردن بهترین نتایج برای کاربرانش دچار مشکل بود. در آن زمان استفاده از این متا تگ اهمیت زیادی داشت و گوگل با توجه به کلمات کلیدی نوشته در هر سایت نتایج را به کاربرانش نشان میداد.
اما هم اکنون با توجه به افزایش روش ها و الگوریتم های گوگل که مطالب ناب و بکر را از مطالب کپی شده و بی کیفیت به طرز شگفت انگیزی تشخیص میدهد استفاده از این متا تگ توسط گوگل منطقی نیست زیرا سابقاً کسانی بودند که کلمات کاملاً غیر مرتبط با وبسایت خود را در این متا وارد و کاربران گوگل را دچار سردرگمی میکردند.
بهرحال استفاده از متا تگ کلمات کلیدی چگونه است؟
- هیچ کلمه ای را در این متا تگ تکرار نکنید
- از کلمات هم معنی و مترادف استفاده کنید
- دور استفاده از کلمات غیر مرتبط با کسب و کار خود را خط بکشید!
در پایان لازم است بگوییم که با توجه به توضیحات بالا بهرحال متا تگ کلمات کلیدی در سایت های چارتر 724 گنجانده شده اند و درست نیست این بخش را خالی بگذارید و طبق توصیه های نوشته شده برای خود کلمات کلیدی بنویسید.
دیدگاهتان را بنویسید