شروع داستان تولید محتوا اینستاگرام برای آژانس های مسافرتی

بررسی پیج های اینستاگرام آژانس مسافرتی

در آذرماه ۱۳۹۸ در طی یک بررسی گسترده از ده ها آژانس بزرگ مسافرتی متوجه این موضوع شدیم که اکثر پست ها و استوری ها و … در ساعت غیر مناسب روی پیج ها قرار می گیرد و یا حداقل یک عکس مشترک و بی کیفیت در همه ی پیج های آژانس مسافرتی وجود دارد. کمی جلوتر رفتیم و دیدیم بسیاری از آژانس ها با یک فونت بسیار بد بر روی بک گراندی ساده که از سرچ گوگل برداشته است تورهای خود را نوشته اند! یا اینکه در استوری ها از صفجه ی تلگرام اسکرین شات گرفته اند و استوری می کنند.

پیش خودمان گفتیم حتما این آژانس گرافیست ندارد ، سراغ آژانس های بزرگ رفتیم و دیدیم که گرافیک عکس ها کمی بهتر شد اما متن و کپشن های آن ها خیلی مناسب نیست یا اینکه میشه گفت اصلا خووووب نیست! همچنین ساعت قرار گیری پست ها هم چک کردیم بسیار نا مناسب بود!

بعد از بررسی بیش از ۱۰۰ پیج اینستاگرام آژانس مسافرتی به این نتیجه رسیدیم که هیچ متخصصی در آژانس های داخل ابران وجود ندارد که بر روی شبکه های اجتماعی تلگرام آژانس ها کار کند ( به غیر از سایت علی بابا و سفرمی و چند گزینه ی دیگر که در پیج مدیرآژانس آن ها را به عنوان پیج های برگزیده معرفی کردیم )  پس دست به کار شدیم …

به طور پیشنهادی برای چند آژانس کوچک به صورت رایگان به تولید محتوا پرداختیم .خیلی زود عکس هایی که برای پیج ها میساختیم در بین آژانسی ها پخش میشد. انگار که ما شده بودیم مرجع آژانس ها، هر مطلب و عکسی قرار می دادیم خیلی زود کپی می کردند . پس فهمیدیم مشکل از نبود متخصص در این زمینه است در حالی که خیلی از آژانس ها دوست دارند پست های با کیفیت داشته باشند اما تیم و یا گروهی در این زمینه وجود نداشته است که به آن ها کمک کند و یا اینکه گرفتن یک کارمند که هم تولید محتوا ، هم فتوشاپ ، هم برنامه هایی نظیر افتر افکت و صداگذاری و …. را همه با هم داشته باشد نیست و باید برای هر کدام چند کارمند بگیرند که هزینه نهایی خیلی زیاد خواهد شد.

پس استارت کار از ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ زده شد و طبق صحبت های زده شده قرار است با آژانس های بزرگ همکاری داشته باشیم . راستی من مهران بهرامی سابقه ی ۵ ساله در زمینه تولید محتوا دارم و کار با اکثر برنامه های گرافیکی (فتوشاپ،افتر افکت،کورل) و صدا گزاری (ادوب ادیشن) را بلدم و سرپرست بخش تولید محتوا و مدیر سایت هستم.

یک مثال ساده از اهمیت تولید محتوا برای شما

 

یک خواننده را در ذهن خود نظر بگیرید. سال های زیادی تلاش می کند تا اهنگ منتشر کند و این آهنگ هایی که به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دداه است. بسته به خواننده بعد از چند سال یا چند ماه موفق به گرفتن مجوز کنسرت خواهد شد.

 

 

پس این خواننده در شغل خود به صورت رایگان برای مردم آهنگ منتشر کرده است و به قول خودمان تولید محتوا انجام داده و کاری کرده که مردم او را بشناسند. اگر آهنگی منتشر نمی کرد و هیچکس او را نمی شناخت آیا می توانست کنسرت بگذارد؟ یا اصلا کسی به کنسرت او میرفت؟

 

 

حالا بیایید این موضوع را با کسب و کار خودتان مقایسه کنید. شما تاکنون کاری کرده اید که شما را بشناسند و در فضای مجازی به شما اعتماد کنند؟ یا فقط کارتان کپی کردن از سایر پیج هاست؟ اینستاگرام در حال حاضر یکی از بهترین گزینه ها برای شماست و ممکن است تا چند سال دیگر فضای مجازی دیگری یا یک سیستم جدید جایگزین آن شود اما چیزی که اهمیت دارد تولید محتوا است.

نقش شبکه های اجتماعی در زندگی

نگاهی مختصر به شبکه های اجتماعی

وقتی امروز صبح که از خواب بیدار شدید اولین کاری که کردید چه بود؟ شاید چند دقیقه وقت گذاشتید چای درست کردید و یا میوه خوردید. شاید هم موبایل خودتون را با چشم های خواب آلود برداشتید تا مطالبی که در طول شب برای شما ارسال شده است را ببینید! طبق پژوهشی که اخیرا بین افراد ۱۸ تا ۳۰ سال انجام شده است ، ۹۰% افراد اولین کاری که بعد از بیدار شدن انجام می دهند چک کردن شبکه های اجتماعی خودشان است. حتی قبل از اینکه از تخت خواب خود بیرون بیایید!

فیس بوک هم اکنون ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ نفر عضو دارد . اگر فیس بوک یک کشور بود الان اولین کشور پرجمعیت دنیا محسوب میشد. پس ما شبکه های اجتماعی را به عنوان عضوی از زندگیمان پذیرفته ایم. نگاه اکثر مردم به آن برای گشت و گذار و تفریح و گذراندن وقت است اما نگاه شما مدیران آژانس باید فراتر از مردم عادی باشد.

در دنیایی که افراد ، صفحه ی تلفن های همراه خود را بیشتر از چهره ی خود در آینه می بینند شما مدیران آژانسهای مسافرتی باید از این فرصت طلایی استفاده کنید آن ها را به سمت خود جذب کنید. شاید پیش خودتان می گویید تا الان هم همین کارها را انجام می داده ام! و سعی داشتم مخاطبان را به سمت پیج اینستاگرام جذب کنم! اما باید بدانید نحوه ی صحیح پست گذاری و بازاریابی شبکه های اجتماعی چیزی فراتر از کپی کردن متون و قرار دادن آن در کانال خودتان است! شما باید برای کانال تلگرام خود یک هدف و یک استراتژی داشته باشید و پست های شما به صورتی باشد که کاربر با یک نگاه تشخیص دهد این پست از سمت شما گذاشته شده است.

 

چرا مدیر آژانس؟

چرا باید مدیر آژانس را انتخاب کنیم؟

  همانطور که قبلا گفتیم ۵ سال است در زمینه تولید محتوا فعالیت داریم و فعالیت اصلی ما فقط برای آژانس های مسافرتی است چون این حوزه تخصصی ماست.

  همیشه در کنار آژانس های مسافرتی بودیم و حتی یک سال در یک آژانس مسافرتی مشغول به کار شدیم تا از نزدیک با مردم و مشکلات آژانس ها آشنا شویم.

  به صورت تخصصی در حوزه گردشگری فعالیت می کنیم و از تمامی قوانین بلیط های هوایی ، تور و هتل اطلاع داریم.

  پیش از این بخش تولید محتوا بیش از ۱۰ کانال تلگرام و ۲۰ سایت را مدیریت کرده ایم و یک تیم متخصص (گرافیست ، تولید محتوا ، طراح استراتژی ) در این زمینه داریم.

از آژانس های تاکسی تلفنی درس عبرت بگیرید!

یک درس کوچک و آموزنده

سال ها پیش آژانس های تاکسی تلفنی هیچ زمان فکرش را هم نمی کردند که به روزی برسند که مشتری های آن ها یک سوم شود! آن ها در این خیال بودند که هر آژانس تاکسی تلفنی که ماشین های بیشتری دارد قطعا فروش بیشتری هم خواهند داشت و در آرزوی این بودند که ماشین های خود را بیشتر کنند. تا اینکه …

اسنپ از راه رسید و بدون حتی یک ماشین از سمت خودش ۷۳% سهم تاکسی ها را از آن خودش کرد! اگر پیش از این به آژانس های تاکسی تلفنی می گفتیم که در آینده قرار است همچین اتفاقی رخ دهد هیچ زمان باور نمی کردند و ممکن بود حتی شما را مسخره کنند. پس در اینجا تکنولوژی و ایده های خوب باعث شد کسب و کاری که هیچکس فکر نمیکرد در عرض ۱ سال فروش آن ها کمتر از یک،سوم شود!

شما باید این را نیز قبول کنید که آینده کسب و کار شما به ایده ها و تولید محتوا بستگی دارد و دیگر نمی توان با سبک سنتی با دیگران رقابت کرد زیرا به هر جا نگاه کنید از بچه ۷ ساله تا مرد ۶۰ ساله یک تلفن هوشمند دارد و احتمالا در یکی از شبکه های اجتماعی عضو هستند. نسل جوان اینگونه می پسندد که با تکنولوژی پیش برود.

نه تنها ما بلکه بزرگان عرصه تکنولوژی حال و آینده موفقیت یک شرکت را در تولید محتوا می بینند. این دقیقا عین جمله ای است که بیل گیتس در سال ۱۹۹۶ در وبلاگ شخصی اش نوشت (محتوا پادشاه است) .البته باید توجه داشته باشید نه هر محتوایی! تولید محتوا اینستاگرام برای آژانس مسافرتی باید حساب شده باشد و برای آن استراتژی و هدف تعیین شود.

متمایز شدن از سایر رقبا

آژانس شما باید با دیگران تفاوت داشته باشد

ما همه ی تلاش خود را می کنیم که پست هایی که قرار می دهیم از سایر رقبا شما را جدا کند و با یک طراحی منحصر به فرد برای هر آژانسی فعالیت می کنیم. برای مثال با استفاده از رنگ سازمانی شما طراحی های پست های شما را انجام می دهیم.

تعریف استراتژی برای کانال یکی از مهم ترین کارهایی است که قبل از شروع باید انجام شود. اگر شما یک هدف و استراتژی نداشته باشید یعنی بدون هدف دارید جلو می روید و پست هایی که می گذارید هم بدون هدف خواهد بود. ما برای شما یک استراتژی تعیین می کنیم.

رضایت مشتری های شما از پیج اینستاگرام بالا خواهد رفت و بعد از چند روز اگر نظرسنجی بگذارید خواهید دید که کاربرانتان نسبت به قبل توجه بیشتری به پیج شما خواهند داشت و در نتیجه رضایت آن ها بیشتر خواهد شد.

 

 

هزینه ی تولید محتوا اینستاگرام آژانس مسافرتی

هزینه ی تولید محتوا پیج اینستاگرام چقدر است؟

هزینه ی تولید محتوا پیج اینستاگرام آژانس های مسافرتی به صورت ماهانه محاسبه خواهد شد و در ماه اول طی دو مرحله (قبل از شروع کار و هنگام قرار داد و ۱۵ روز بعد شروع کار) از طریق درگاه بانک یا انتقال وجه باید به حساب مدیر آژانس واریز شود.

پنل طلایی
1.850.000 تومان
  • مناسب برای : آژانس های مسافرتی بزرگ

  • تعداد پست در ماه : 30 پست حرفه ای در ماه

  • تولید محتوا : سطح حرفه ای

  • تعیین استراتژی : سطح حرفه ای

  • ویدیو اختصاصی : سطح عادی

لطفا جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۳۱۳۳۳۹۲۲۸۹ تماس بگیرید تا توضیحات لازم برای شما داده شود.

سخن پایانی

این نکته را به یاد داشته باشید

بسیاری از آژانس های مسافرتی گمان می کنند یک پیج اینستاگرام ارزش این همه هزینه کردن را ندارد! باید قبول کنید ما شبکه های اجتماعی را به عنوان بخشی از زندگی خود پذیرفته ایم و در ط.ل روز چندید ساعت زمان خود را در این شبکه ها می گذرانیم ، شاید پیش از این دید شما نسبت به شبکه های اجتماعی فرق می کرد اما الان با این دید نگاه کنید که یک گنج روبروی شما قرار دارد و تعداد کمی از آن خبر دارند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن موبایل های هوشمند همه ی کارهای یک شخص از طریق موبایل و در چند ثانیه انجام خواهد شد، حتی دیگر لازم نیست برای پرداخت اقساط و قبوض به بانک مراجعه کنید و این قدرت در دست همه ی افراد است که شما باید از آن استفاده کنید و در این میان حدود ۲۴,۰۰۰,۰۰۰ ایرانی در اینستاگرام وجود دارند که پیش از این تعداد کمی آژانس به صورت حرفه ای بر روی آن ها کار کرده اند. این یعنی یک معدن طلا که هنوز کسی آن را استخراج نکرده است.

روش های غلط پست گذاری گذشته و ذهنیت بد نسبت به اینستاگرام و شبکه های اجتماعی : شما در گذشته روش های اشتباهی را برای پست گذاری انتخاب کرده اید و بعد از گذشت چند ماه دلسرد می شوید و پیش خودتان می گویید که اینستاگرام هیچ فایده ای ندارد. درست مثل این است که در یک خیابان در بالای شهر یک تعمیرگاه اتومبیل باز شود ، بعد از چند ماه تعمیرگاه اتومبیل متوجه می شود که شغل تعمیرکاری خوب است اما مکانی که انتخاب کرده است خوب نبوده. پس اینستاگرام و شبکه های اجتماعی مشکلی ندارند این شما هستید که باید بهترین استفاده را از آن بکنید.

باشه سر فرصت فکر می کنم و یک روزی انجام میدم

مسلما تعداد افرادی که به اهمیت تولید محتوا پی می برند تا یک سال آینده بسیار بالاتر خواهد رفت، هدف ما در درجه اول اطلاع رسانی به اهمیت تولید محتوا تا یک سال آینده به همه ی آژانس های مسافرتی است و دید مدیران بسیار متفاوت خواهد شد.

 

مسلما آژانس های مسافرتی زیادی استقبال خواهند کرد و بسیاری هم تصمیم می گیرند که یک روزی شروع کنند. اما یادتان باشد شرکت های زیادی بعد از اسنپ کار خودشان را شروع کردند! اما هیچ کدام نتوانستند همانند اسنپ در بین مردم محبوبیت پیدا کنند زیرا فقط کمی دیرتر شروع کرده بودند.