چطور از ایموجی برای افزایش فروش استفاده کنیم؟
اموجی یا ایموجی (به انگلیسی: Emoji) در واقع تصاویر مفهومی و صورتکهایی هستند که در پیامهای مجازی و تارنماهای ژاپنی استفاده میشدهاست و بعدها در سراسر جهان گسترش یافت. اموجی در واقع به معنای خط تصویری است. کلمه اموجی به معنای (e) تصویر + (moji) شخصیت. در این مقاله به شما خواهیم گفت چطور از ایموجی برای افزایش فروش استفاده کنید.
شما باید بتوانید از هر قسمت شبکه های اجتماعی به خصوص تلگرام ، برای بالا بردن سطح اعتماد کاربران و افزایش فروش خود استفاده کنید . یکی از کارهایی که به ذهن کمتر کسی می رسد ، استفاده ی مناسب از ایموجی ها برای بازاریابی مطالب استفاده شده در کانال تلگرام شماست. برای مشاهده بهتر، مثال هایی که در آینده خواهیم گفت این مقاله را در موبایل خود باز کنید تا ایموجی ها به صورت صحیح برای شما نمایش داده شود.
استفاده از ایموجی برای افزایش فروش در بالا بردن اعتماد کاربران
ایموجی ها از نظر روانی می تواند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد. با ایموجی ها می توان تعیین کرد که آیا متن پیام شما صحت دارد و یا خیر. به مثال زیر توجه کنید:
✅ خرید تور ارزان قیمت استانبول
? خرید تور ارزان قیمت استانبول
هر دو متن یکسان هستند و هیچ تغییری در متن ایجاد نکردیم . ما فقط از استیکر استفاده کردیم. کدام یک بیشتر مورد اعتماد شما بود و نظر شما را جلب کرد؟ باید در هنگام استفاده از ایموجی ✅ متن بعد از آن با صداقت تمام نوشته شود.
ایموجی در بیان احساسات
شاید تابحال فکر می کردید ایموجی ها شکلک هایی هستند که فقط برای دوستان خود می فرستید و هیچ احساسی پشت آن نیست. تحقیقات نشان می دهد ایموجی ها می توانند بر روی احساسات مخاطبیت تاثیر مستقیم بگذارند. یک علم در پشت ایموجی ها نهفته است که می گوید مغز ما با شکلک های ایموجی ارتباط برقرار می کند. به گفته محققان این ارتباط را ارتباط غیر کلامی می گویند.
اگر بخواهید شاد بودن خود را نشاه دهید کافی است از ایموجی ? استفاده کنید. درک بیان و نوشتن شاد بودن بسیار سخت و پیچیده است این در حالی است که تنها با یک ایموجی می توانید شادی و خوشحالی خود را به دیگران منتقل کنید. یک ایموجی می تواند یک جمله طولانی را در خودش جای دهد و مخاطبان به خوبی می توانند آن را درک کند.
کدام رده سنی به ایموجی توجه بیشتری می کنند؟
شما باید بازار هدف خو را بشناسید و باید بدانید یرمایه گذاری روی چه افرادی بیشترین بازدهی را خواهد داشت. بگذارید یک مثال از مقاله ی مخاطب شناسی در آژانس مسافرتی یک اصل فراموش شده را برای شما یادآور شویم.
تا به حال فرد مسنی را دیده اید که در دستش تلفن همراه اپل گرفته باشد؟ آیا برای این فرد مهم است که تلفن همراه او اپل باشد یا سامسونگ و یا اچ تی سی؟ اصلا تفاوتی ندارد که تلفن همراه او اپل باشد. برای همین شرکت اپل روی جوانان سرمایه گذاری کرده است و افراد مسن را کنار گذاشته است.
طبق آمار گرفته شده ، جوانان نسبت به سایر رده های سنی علاقه بیشتری به ایموجی ها نشان می دهند. پس آیا باید برای افراد میان سال و مسن از ایموجی استفاده نکنیم؟
خیر بهتر است حداقل از یک ایموجی در متن های خود استفاده کنید و به این موضوع توجه داشته باشید که تعداد کمی افراد میان سال و مسن می توانند عملیات خرید اینترنتی از سایت شما را انجام دهند و اصولا این عملیات توسط افراد جوان خانواده انجام می شود.
استفاده از ایموجی متن شما را زیبا تر می کند
فرض کنید یک متن بلند را در شبکه های اجتماعی خود بنویسید بدون آنکه از ایموجی استفاده کنید. حالا همان متن را با ایموجی امتحان کنید و در قسمت هایی از آن متن از ایموجی استفاده کنید.خودتان مقایسه
شما با ایموجی می توانید متن خود را از حالت بی روحی در بیاورید و پیام را برای مخاطبان خود ، آسان تر و قابل فهم کنید. یک نکته مهم این است که در استفاده از ایموجی ها نباید زیاده روی کرد. برخی از افراد هر چیز تازه ای یاد می گیرند ، دوست دارند بیش از حد معمول استفاده کنند.برای متن های طولانی حداکثر استفاده از ایموجی در تلگرام برای هر 100 کاراکتر 1 ایموجی است. اما برای کپشن عکس ها و گذاشتن تور در زیر عکس شما می توانید تا 10 ایموجی استفاده نمایید.
استفاده از ایموجی برای افزایش فروش یک راهکار کوچک و بسیار موثر است که کمتر کسی به آن توجه می کند. یادتان باشد ایموجی ها می توانند به صورت غیر کلامی با مخاطبان شما ارتباط برقرا کنند.
دیدگاهتان را بنویسید