در قسمت اینفو کانال تلگرام چه مطالبی باید بنویسم؟
در قسمت اینفو کانال تلگرام شما باید بتوانید خودتان را به دیگران معرفی کنید.این معرفی می تواند شما را سر زبان ها بیندازد و دهان به دهان به دیگران معرفی شوید و یا اینکه هیچ کس به آن توجهی نکند و خیلی راحت از کنار آن عبور کنند.
در بیشتر اوقات ما برای معرفی خودمان به مشتری ها در قسمت اینفو کانال تلگرام ، یک جمله ی رسمی ، خشک و پر از کلمه های مبهم و گیج کننده می نویسیم و اگر کسی خواست ما را به دیگران از روی مطالب اینفو تلگرام معرفی کند باید حداقل مدرک فوق لیسانس ادبیات داشته باشد!
این جمله باید به گونه ای باشد که یک کودک ۷ ساله هم بتواند کسب و کار شما را به دیگران معرفی کند نه اینکه برای فهمیدن آن نیاز به یک دایرة المعارف باشد. گاهی فراموش می کنیم که مشتری های ما می توانند افراد سالخورده و کم سواد باشند. پس از جمله های رسمی و کلیشه ای دست بردارید و سعی کنید جمله ای بنویسید که از کودک ۷ ساله تا پیرمرد ۷۰ ساله به راحتی و با یک توضیح متوجه شود شما در چه زمینه ای فعالیت می کنید و بتواند شما را با همان جمله به دیگران معرفی کند.
کلمات کلیشه ای در اینفو تلگرام
کلماتی هستند که بر اثر تکرار زیاد و مداوم در تبلیغات و متن ها اثر خود را از دست داده اند و افراد با خواندن آن ها دیگر ترغیب نمی شوند تا ادامه ی متن اینفو کانال تلگرام شما را بخوانند و با کسب و کار شما آشنا شود. بارها و بارها در سایت ها ، تلویزیون ، رادیو ، دوستان و … این جملات را شنیده ایم
اولین سایت فروش بلیت هوایی
اولین موتور جستجو بلیت هوایی
بهترین سالن آرایش و زیبایی
جامع ترین فروشگاه ورزشی
بزرگترین مرکز خرید
قشنگ ترین مدل مو
پسوند ( ترین ) میتواند جمله ی شما را به بدترین شکل ممکن نشان دهد. اگر ۱۰ سال پیش از این پسوند استفاده می کردید احتمالا ۹۵% درصد مشتری هایتان به شما اعتماد می کرند و قبول می کردند که شما اولین موتور جستجو بلیت هوایی هستید ، و یا اینکه شما بهترین فروشنده ی بلیت هوایی در ایران هستید.
اما حالا این جملات دیگر با مغز ما ارتباط برقرار نمی کند و از فیلتر مغز عبور نمی کند ، چون بر اثر تکرار زیاد اثر خودشان را از دست داده اند. درست مثل کودکی که به او بگویید این کار را نکن! ممکن است چند بار اول به حرف شما گوش دهد ، اما پس از مدتی هر چقدر هم بگویید : نکن! دقیقا برعکس کار شما را انجام می دهد. پس از جملات کلیشه ای در قسمت اینفو تلگرام استفاده نکنید.
نوشتن آدرس محل کار
در کسب و کار های آنلاین هیچ چیز بهتر از وجود یک هویت خارجی مشتری های شما را جذب نخواهد کرد. داشتن یک هویت خارجی می تواند اعتماد کاربران شما را افزایش دهد.پس در قسمت اینفو کانال تلگرام آدرس محل کار خود را بنویسید.
عنوان کوتاه درباره ی کسب و کارتان
عنوان کوتاه باید به گونه ای نوشته شود که در ذهن هر کس با یک بار خواندن نقش ببندد. شما می توانید از ایده ی نردبان تصور استفاده کنید ( در مقاله ی راهنمای آسان انتخاب اسم سایت برای کسب و کارتان توضیح دادیم که نردبان تصور چیست و چرا نوشتن جمله با این ایده انقدر مهم است )
با عرض پوزش از دوستان چند نمونه از اینفو کانال تلگرام تلگرام دوستان را بررسی می کنیم. در این نمونه ها فقط عنوان را مورد بررسی قرار می دهیم.
معتبرترین سامانه هوشمند
همانطور که گفتیم پسوند (ترین) در این جمله مشاهده می شود.اگر از شما بخواهیم تنها ۵ دلیل برای این جمله ی خود ارائه کنید آیا می توانید این ۵ دلیل را برای ما بگویید؟ آیا می توانید ادعای خود را در این زمینه ثابت کنید که معتبرترین سامانه ی هوشمند رزرو آنلایت بلیت هوایی هستید؟ باید گفت در حال حاضر کاربران باهوشتر از آن چیزی هستند که شما در ذهن خود فکر می کنید. سعی نکنید با جملات ، خودتان را خیلی بزرگتر از آنچه که هستید نشان دهید. اگر معتبرترین هستید با ارائه ی دلیل بگویید که من معتبرترین سایت در زمینه ی بلیت های هوایی هستم. همانطور که ما ادعا می کنیم اولین سایت در زمینه ی بازاریابی آژانس مسافرتی هستیم! زیرا با یک جستجو ساده هیچ سایت دیگری را نخواهید یافت که در این زمینه به شما مشاوره دهد.
جامع ترین وارزانترین سایت
باز هم از پسوند (ترین) استفاده شده است. درست مثل قبل. اگر می توانید ۵ دلیل برای سایتی که جامعترین و ارزانترین بلیت هوایی بیاورید! اگر کمی با خودمان رو راست باشیم می دانیم که همیشه سایت هایی هستند که قیمت بلیت های هوایی آن ها ارزان تر از ما است. ما روی مشتری هایمان کار کرده ایم و برای تک تک آن ها هزینه پرداخته ایم تا اکنون مشتری ما شده اند. ما همیشه به آن ها گفته ایم ارزان ترین بلیت هوایی را میفروشیم و ارزان ترین سایت در کل ایران هستیم . اما اگر آن ها بر حسب اتفاق متوجه این موضوع شوند که سایتی با نرخ کمتر از ما بلیت های هوایی خود را می فروشد سریعا ما را ترک خواهند کرد ، زیرا ما را یک دروغگو می دانند.
اولین موتور جستوجوگر بلیط چارتر
باز هم از پسوند (ترین) استفاده شده است. تا به اینجا خودتان مشاهده کنید که همگی ادعا دارند اولین ، جامع ترین و ارزان ترین سایت فروش بلیت هوایی هستند! این همان کلمه ای است که در چند سطر بالاتر به آن اشاره کردیم و گفتیم که بر اثر تکرار زیاد پسوند (ترین) دیگر توجه مخاطبان را به سمت خود جذب نمی کند.
شما می خواهید در چه زمینه ای رقابت کنید؟ در زمینه ی قیمت؟ در زمینه ی راحتی رزرو بلیت؟ در مرحله ی اول باید هدف خودتان را مشخص کنید و بعد از آن شروع به نوشتن متن کنید. با ترفندهای بهتر بگذارید مردم خودشان بفهمند شما معتبرین ، جامع ترین و بهترین سایت فروش بلیت هوایی هستید.
در پایان کار باید بگوییم نوشتن یک متن مناسب برای قسمت اینفو کانال تلگرام اصلا کار آسانی نیست. شما باید ساعت ها برای این کار با جدیت وقت بگذارید. بارها بنویسید و پاک کنید ، بنویسید و پاک کنید و آنقدر بنویسید تا یک جمله ی مناسب پیدا کنید.می توانید برای اطلاعات بیشتر مقاله ی ۲۰ عنوان برای تبلیغات پرفروش آژانسهای مسافرتی را مطاعه نمایید.
دیدگاهتان را بنویسید