چطور استراتژی برای پیج اینستاگرام تعریف کنم؟
وقتی که صحبت از کلمات قلمبه سلمبه مثل استراتژی میشه استرس بهتون وارد میشه که ای بابا استراتژی چه کوفتیه دیگه! حتما باید یک سری کارهای سخت باشه که از صبح تا شب هر روز باید انجام بدم ، من نمیتونم از عهدش بر بیام . یک لحظه صبر کنید! تعیین استراتژی برای اینستاگرام اصلا سخت نیست فقط چند تا نکته مهمه که باید رعایت کنید همین .
حالا این نکات چی هستن؟ نکاتی که همه دارن برعکس اون رو انجام میدن و اغلب هم نتیجه نمیگیرن و حالا که اکثر پیج ها یک استراتژی مشخص برای پیج اینستاگرام خودشون ندارن شما که این مقاله را می خونید باید بگم که سه ، هیچ جلویید!
پست بعدی چی باید باشه؟ مطلب جدید از کجا باید بیارم؟
زمانی که در اینستاگرام در بین پیج آژانس های مسافرتی جستجو می کنیم ، می بینیم که تعداد بسیاری از پیج ها فقط و فقط برای پر کردن پیج خودشون و اینکه بگن ما هم یک پیجی داخل اینستاگرام داریم پست هاشون رو قرار میدن ، یعنی نمیدونن پست بعدیشون قرار چی باشه!
الان داری با خودت فکر می کنی که ای بابا منم همینجوریم که! هر روز دنبال اینم که یک پست جدید پیدا کنم داخل پیجم قرار بدم تا پیجم خالی نباشه. پس یعنی منم استراتژی ندارم؟ اگه استراتژی داشتی الان این مقاله رو نمیخوندی!
تعیین هدف برای پست های خودتون
خب برای تعیین هدف برای پست هاتون باید این سوال رو از خودتون بپرسید که آیا این پستی که من قرار بزارم به روند فروش من کمک خواهد کرد؟ مثلا فرض کنید تا حالا 50 تا پست سوییس و زیبایی هاش گذاشتید اما نه بلیط برای سوییس دارید نه تور برای سوییس پس این پست ها جنبه پر کردن پیج شما را داشته و هیچ هدفی پشت این پست ها نبوده! خب وقتی که انتشار یک پست هیچ سودی برای شما نداره چرا باید اون رو قرار بدید؟
یعنی اصلا نباید درباره جاهایی که تور و بلیط ندارم پست بزارم؟
چرا اما نه اونقدر که هر روز بگید سوییس جای قشنگیه ، سوییس تابستون های سر سبزی داره ، سوییس …. بجای اون روی مقصد تور های خودتون کار کنید.
پس اگر تور دبی دارید ، از مکان های گردشگری دبی حرف بزنید ، از زیبایی ها ، از بهترین فصل مسافرت ، از سواحل زیبا و … و اگر مطالب رو از سایر پیج ها کپی کردید مطمئن باشید خدا سنگتون میکنه 😆 پس خودتون چند تا مطلب بخونید و برداشتتون را بنویسید.
انتشار پست های نامنظم
یکی از بهترین کارها اینه که پست های خودتون را سر یک تایم مشخص در پیج قرار بدید ، مثلا شنبه و سه شنبه راس ساعت 10 شب پست خودتون را منتشر کنید ، با انتشار پست های منظم این حس در کاربران شما ایجاد میشه که شما خیلی منضبط و متعهد هستید.
حد تعادل را رعایت کنید
بعضی از پیج ها دیده میشه که روزی 3 تا پست منتشر می کنند 😐 این انتشار سریع پست ها باعث میشه که توجه کاربران نسبت به پست های شما کم بشه و دیگه وقتی پست میزارید توجهی نکنند. پیج شما یک پبج فان نیست که روزی 3 مطلب نیاز داشته باشه. می تونید از استوری ها برای این کار کمک بگیرید.
در هر چیزی تعادل بسیار خوب است . یاد جمله ابو علی سینا افتادم که میگه:
هر چیزی کمش دارو است
متوسطش غذا است
و زیادش سم است
حالا کاری نکنید پیجتون مثل سم باشه و وقتی پست میزارید کسی توجه نکنه و توی دلش بگه ای بابا بازم پست گذاشتن. علاوه بر این پست گذاشتن زیاد از کیفیت پست های شما کم می کنه.
یک ماه بیاید و پست داخل اینستاگرام هیچ پستی منتشر نکنید و ببینید آیا روند فروشتون تغییری پیدا می کنه ، اگر توی روند فروشتون تغییری ایجاد نکرد و همون قدر بود بدونید که مطالب پیجتون هیچ ارزشی نداشته و فقط و فقط برای پر کردن پیج بوده و از همین حالا تصمیم بگیرید با یک برنامه ریزی و تقویم محتوا اینستاگرام منظم این کار را انجام بدید.
برای جلوگیری از طولانی شدن مطالب قسمت اول استراتژی برای پیج اینستاگرام به پایان رسید و سعی میکنیم در 2 قسمت این مطالب را به شما توضیح بدیم تا بازدهی بیشتری برای شما داشته باشه . در ضمن در این مقالات فقط راه حل نمیگیم ، روش های اون را هم برای شما توضیح خواهیم داد.