در کانال تلگرام به هیچ وجه از این جملات استفاده نکنید!
اهمیت نوشتن متن مناسب در سایت و شبکه های اجتماعی بسیار بالا است. مکالمه شما باید اثر گذار باشد و بتواند مشتری را ترغیب کند به خرید کند. متن زیر را به دقت بخوانید
جمله اول:
این نرم افزار با توجه به جدیدتریرن و به روز ترین فناوری های ساخته شده که امکان تشخیص و حذف یک شی از عکس را در کمترین زمان ممکن فراهم می سازد.
جمله دوم:
این نرم افزار شما را قادر می سازد به راحتی بخشی ازعکس که از آن خوشتان نمی آید را حذف کنید.
معنی هر دو جمله کاملا یکی است اما کدام متن باعث جلب توجه شما شد؟ جمله اول یا جمله دوم؟
بدون شک جمله دوم ارتباط بیشتری با مغز شما دارد.. واژه ها باید تصویری باشند. به این معنی که با گفتن جمله باید یک تصویر ذهنی در ذهن کاربر و مشتری ایجاد شود . درست همانند جمله ی دوم که برای شما مثال زدیم.
در زیر قصد داریم چند مورد از واژه هایی که شما مدام در کانال تلگرام خود استفاده می کنید را بررسی کنیم
اولین موتور جستجو بلیط چارتر
سامانه هوشمند و آنلاین بلیط
ارزان ترین نرخ بلیط
ضمانت ارزان ترین نرخ
ضمانت جامع ترین و ارزانترین نرخ بلیط هواپیما
خب شاید در نگاه اول بگویید این جملان خیلی خوب و عالی هستند و اصلا چه ایرادی دارد که از این جملات استفاده کنیم؟ ما اینجاییم که شما را راهنمایی کنیم و به شما بگوییم چه واژه های استفاده کنید تا توجه کاربران شما بیشتر شود.
واژه های بی هویت:
در بازاریابی واژه هایی وجود دارند که بر اثر تکرار بیش از حد معنی واقعی شان را از دست داده اند و کسی به معنا و مفهوم آن توجهی نمی کند. کلماتی مثل خذمات خوب ، کیفیت عالی، اولین سایت ، بهترین مغازه و …
برای مثال در احوال پرسی های روزانه گشتی می زنیم. در خیابان در حال عبور از پیاده رو هستید که ناگهان استاد دانشگاه و یا معلم خود را میبینید. شروع به احوال پرسی می کنید و معمولا این جملات را به کار میبرید.
سلام
احوال شما
ممنون
قربان شما
خوب هستید؟
زنده باشید
و….
این جملات را پشت سر هم تکرار می کنید و اصلا هم به معنی آن توجهی ندارید. شما گفتید قربان شما! آیا واقعا قربان شخص می شوید؟ درست است که در احوال پرسی استفاده می شود اما چرا کسی به معنی آن توجهی نمی کند؟ چون صدها بار در احوال پرسی ها این جمله را شنیده و گفته اید و معنای آن بر اثر تکرار بیش از حد از بین رفته است.
جملاتی پیش از این که از کانال تلگرام شما جمع آوری کرده ایم بر اثر تکرار بیش از حد معنا و مفهوم خودشان را از دست داده اند. همچنین این جملات در گروه سوم و چهارم نردبان تصور قرار دارند( حتما مقاله ی نردبان تصور در بازاریابی آژانس مسافرتی را بخوانید ). سعی کنید بیشتر از گروه اول نردبان تصور استفاده کنید تا واژه ها برای کاربران و مشتری های شما تصویری و ملموس و قابل درک باشد.
دیدگاهتان را بنویسید