راهنمای انتخاب عکس برای کانال تلگرام آژانس مسافرتی
تصاویر بسیارقدرتمند هستند. 65 درصد تمامی اطلاعاتی که به مغز ما منتقل می شود از طریق بینایی صورت می گیرد ،پس باید توجه ویژه ای به تصاویر داشت. انتخاب عکس برای کانال تلگرام یکی از کارهایی است که شما باید با وسواس بسیاری آن را انجام دهید زیرا کاربر تنها با یک نگاه تصمیم می گیرد که از شما خرید کند یا خیر! به شما اعتماد کند یا نکند؟
کپی کردن و گذاشتن عکس از سایر کانال ها و یا یک سرچ ساده! آسان ترین راه انتخاب عکس برای کانال تلگرام
در بهترین حالت شما یک موضوع را در گوگل جستجو می کنید. به قسمت جستجو عکس می روید و اولین عکسی که میبینید را سریعا ذخیره می کنید. حال نوشتن کپشن عکس هم ندارید! ( کپشن به متن زیر عکس گفته می شود) . پس خوبه کپشن هم از کانال دیگری کپی کنم! کپشن هم کپی می کنید و یک عکس دست دوم و یک کپشن کپی دارید و کاربرانی که در چند کانال تلگرام عضو هستند.
اعضا تلگرامت کانالتان عکسی که شما می خواهید قرار دهید را بارها و بارها در سایت و کانال های دیگر دیده اند، کپشن هم همین چند دقیقه قبل توسط رقیب شما در کانال خودش انتشار داده شده است. به همین راحتی فاتحه ی کانال شما با همین عکس و کپشن خوانده شده. ( برای اطلاعات بیشتر مقاله ی اگر میخواهید با سرعت نور شکست بخورید ، کپی کنید را مطالعه کنید) .پس باید چه عکس هایی در کانال تلگرام خودمان قرار دهیم تا کاربران تحت تاثیر قرار گیرند؟
1- عکس های مشابه با جامعه ای که در آن زندگی می کنیم
فرض کنید در خیابانی مشغول قدم زدن هستید و در افکار خود غرق و به مشکلات فکر می کنید. اگر از روبروی شما فردی عبور کند که بسیار شبیه به پدرتان باشد به سرعت توجه شما جلب می شود و بالافاصله عکس العمل نشان می دهید. دلیل آن تشابه آن فرد نسبت به پدر شماست که باعث شده مغز شما با تمرکز بیشتری روی آن فرد داشته باشد.
در عکس ها هم دقیقا به همین صورت است. اگر مغز شما تشابه میان عکس و جامعه ای که در آن زندگی می کنیم را احساس نکند به سرعت از روی آن عکس عبور می کند و عملا هیچ نتیجه ای نخواهد داشت. برای مثال می خواهید تولید محتوا را در کانال خود شروع کنید و درباره ی فرودگاه های ایران صحبت کنید. اولین کار شما جستجو کلمه ی فرودگاه در گوگل است و در مرحله دوم انتخاب بهترین عکس.
شما عکس فرودگاهی را می گزارید که در آن مردان همگی کت و شلوار به تن دارند و کروات می زنند و آدم های خیلی جنتلمن هستند! از آن طرف خانم هایی با لباس هایی کوتاه و بدون حجاب با موهای بلوند و چشم های آبی را در عکس میبینیم. و یا اینکه مردی خیره به غروب آفتاب فرودگاه را نگاه می کنیم در حالی که بهترین هواپیماهای دنیا در آن عکس دیده می شود و یک فرودگاه که نمونه اش در هیچ کجای ایران نیست.
این عکس با فرودگاه های ایران یکسان هستند؟ داخل فرودگاه های ایران شما با این صحنه ها مواجه می شوید؟ زمین تا آسمان این عکس با چیزی که ما در واقعیت میبینیم تفاوت دارد و عملا هیچ تشابهی با واقعیت ندارد. این کار باعث رد شدن نگاه کاربران از روی عکس شما خواهد شد . شاید در نگاه اول عکس جالب به نظر برسد اما در دراز مدت این ذهنیت در کاربران شما ایجام می شود که تمامی عکس های شما کپی است.
پس سعی کنید از عکس هایی استفاده کنید که بیشتر با جامعه ی ما در ارتباط باشد. این کار باعث اعتماد کاربران به آژانس شما نیز خواهد شد. اگر بتوانید خودتان دوربین به دست بگیرید و از عکس های خودتان استفاده کنید بسیار عالی می شود. انتخاب عکس برای کانال تلگرام یکی از نکاتی است که شما حتما باید در کانال تلگرام و رسانه های خود به آن توجه داشته باشید.
حتما در اینستاگرام حتما پیج هایی را دیده اید که فیلم و عکس های کپی از پیج های دیگران را می گزارند از کلیپ های سرگرمی گرفته تا مطالب علمی. در مقابل آن ها پیج هایی هستند که خودشان فیلم و عکس هایشان را تولید می کنند. کاربران با یک نگاه تمامی ماجرا را متوجه می شوند. با یک بررسی ساده متوجه می شوید پیج هایی که خودشان عکس ، ویدیو و مطالب را تولید می کنند تعداد کامنت و لایک آن ها خیلی بیشتر است.
2- استفاده از وکتور ها در کانال
دومین روش انتخاب عکس برای کانال تلگرام استفاده از وکتور هست. شاید بپرسید اصلا وکتور چیست؟ وکتورها عکس های گرافیکی هستند که افت کیفیت ندارند. یعنی شما هر چقدر روی این عکس ها زوم کنید از کیفیت عکس کاسته نمیشه. البته این کار با نرم افزار های خاصی امکان پذیره و پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر مقاله ی وکتور چیست را مطالعه کنید. در بالا شما یک نمونه وکتور را میبینید.
بله درست فهمیدید ، مدیر آژانس هم اکثر عکس های خودش را از وکتورها استفاده میکنه. وکتور ها به دلیل ترکیب رنگ های زیبا و همچین جدید بودن ، به سرعت در حال سبقت گرفتن از عکس های دوربینی هستند. همچنین دسترسی به عکس های وکتور خیلی راحت و دست شما هم برای انتخاب عکس خیلی باز است. شاید تا دو سال دیگر بر اثر تکرار زیاد وکتور ها نیز برای کاربران عادی شود و تاثیر خود را از دست بدهند. اما مسئله مهم این است که الان بهترین گزینه می باشد.
مثلا اگر بخواهید به دنبال یک عکس برای فرودگاه باشید با جستجو در گوگل به راحتی میتونید صد ها عکس در این زمینه پیدا و اگر به نرم افزار هایی مثل کورل ، ادوب ایلاستریتر و فتوشاپ مسلط باشید روی این عکس ها را می توانید بی نهایت تغییرات ایجاد کنید. همچنین سایت هایی به صورت رایگان وکتور های آماده زیادی در اختیار شما قرار می دهند. برای نمونه سایت زیر بیش از 1,849,000 وکتور را برای دانلود و به صورت رایگان قرار داده.
3- عدم استفاده از عکس های پر زرق و برق و شلوغ
خیلی خوب است که شما عکسی بگزارید که کاربرتان 1 دقیقه روی عکس نگاه کند و از عکس لذت ببرد. اما آیا ما عکس هایی نیاز داریم که حواس کاربر و مشتری به روی عکس برود و از پیام ما غافل شود؟ شاید پیش خودتان فکر کنید بهترین عکس ها را کسانی که به فتوشاپ تسلط دارند می توانند بسازند. در صورتی که این دیدگاه کاملا اشتباه است. بهترین عکس هایی که منجر به فروش خواهند شد را بازاریابان می توانند بسازند.
به نظرتان خوب است کاربر بگوید چه عکس زیبایی! چقدر خوب! چنین مکانی وجود دارد؟ واقعا عالیه! و در ذهن خودش شروع به سوال و جواب هایی می کند که از پیام و کپشن زیر عکس غافل می شود و گاهی اصلا یادش می رود پیام زیر عکس را بخواند. شما آتلیه عکاسی نیستید که بخواهید بهترین را در کانال و پیج خود بگذارید. شما آژانس مسافرتی هستید که میخواهید بهترین فروش را داشته باشید و به بهترین نحو پیام خود را به مشتریانتان برسانید.
انتخاب عکس برای کانال تلگرام سه تکنیک ساده دارد 1-تشابه 2- وکتورها 3-سادگی . اگر شما این سه فاکتور را در عکس های خود رعایت کنید می توانید فروش خود را افزایش دهید.
دیدگاهتان را بنویسید